News:

No significant change

Main Menu

JAS Gripen för SP.....

Started by Jotte, March 23, 2002, 17:06:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weezer

#128
Har själv suttit och fifflat lite med ett projekt tidigare..Jag och en god vän till mig spånade lite på att göra en gripen till falcon...Jag började fiffla lite med cockpiten, men kom till korta vad det gällde bilder på "down" vyerna åt sidorna.
Kodningen av pitten borde inte vara några som helst problem sedan jag numera lärt känna en av killarna som kodar åt Aeyes...(Ett cockpit unikum). Om någon vet vart man kan få tag på bilder / skisser över panelerna eller sidvyerna i en 39'a skulle jag vara mycket tacksam.

Tyvärr tappade min 3D kompis intresset för vårt projekt, och avsade sig all medverkan, så om det finns möjlighet skulle jag även vilja testa Phlerps modell..jag menar..känner en del killar som nog skulle kunna hjälpa till att falconisera den=).

Fridens Liljor

Weezer 185th

HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Phlerp

Inga problem... Just nu är den dock inte riktigt klar. Den är alltså inte ordentligt skinnad och den saknar några små detaljer. Men det går ju att fixa. Vill du ha den som den är eller vill du vnta tills jag hunnit fixa till den?

weezer

Jag skulle kunna tänka mig att testa den som den är....och även framgent köra den färdiga modellen...Hoppas det är ok med dig Phlerp?
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Phlerp

#131
Jorå inga problem. Då kan jag just nu koncentrera mig på andra plan *hint* *hint*. Vart skall jag skicka den?

weezer

HOTAB - Hands On Throttle And Beer

weezer

Tro inte att Projekt-39 ligger på is:)
Jag körde fast ganska ordentligt i början, när jag SJÄLV försökte implementera Phlerps underbara modell...Har nu lyckats slussa iväg arbetet till folk som kan det. Cockpiten är under programmering (görs av en av programmerna som hjälper Aeyes).
Det största problemet just nu, är flight model datan...Modellen kommer att testas med Data från F-18, vilket i sig INTE riktigt överrens stämmer med verkligheten, så om någon känner för det, och vet hur man gör..vore det bra med en VERKLIG flight model...för vår underbara "Gripen"..

Fridens Kastanjer..
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Phlerp

Jag tänkte eventuellt pilla lite mer med den modellen... om ni skulle ha nytta av det iaf. Det saknades ju några saker på den.  Eller har ni kommit så långt att det kanske bara skulle göra saken svårare om jag började komma med nya saker?

Triton

Har hört från säker källa att både Gripen och Viggen är på gång att infölivas med FreeFalcon-paketet framöver.... verkar inte som om de är med i FF2 eftersom andra plan ligger före i turordningen men så småningom så. :)

Tjena Weezer, så du har hittat hit också. :D
Triton
Tactical Engagement Center