News:

No significant change

Main Menu

JAS Gripen för SP.....

Started by Jotte, March 23, 2002, 17:06:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Efter Obizz lilla utspel så kanske min fråga till Phlerp missas på föregående sida så här komemr den igen ;)
Hur har det gått med Gripen till SPx?

Phlerp

QuoteOriginally posted by Lupson
När jag får tid igen ska jag jobba vidare med "simulatorn". Har massor med idéer men ingen tid... :(

Släpp magisteruppsatsen och komplexitetslabben och jobba med viktiga saker istället :). Du får helt enkelt skriva om simulatorn i uppsatsen istället :D

Vad gäller "betongtextur" så är den ju ganska söt ;) och jag får väl skylla mig själv att jag inte gjort något bättre själv. Funderar lite på hur många polygoner extra det skulle bli att lägga till landningställ. Satt och pillade med det på J29:an igår och det blev mer än jag räknat med (dock klart innom gränserna för SFP1). Att lägga till luckor och sånt tar ju en del :-/

Obizzz

Phelrp jo tack jag vet HATAR landningställ jävla luckor ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

QuoteOriginally posted by Obizzz
Phelrp jo tack jag vet HATAR landningställ jävla luckor ;)
Mitt erbjudande om att du kan få "ta över" min Gripen om du vill pilla in den i Falcon står fortfarande kvar. Jag kan nog tom relativt snabbt fixa både landningsställ och ett antal LOD (level of detail). Men mappa texturer och framför allt exportera till Falcon har jag ingen tid att göra de närmaste månaderna. Verkar som om det är minst lika mycket arbete som att göra hela modellen från grunden.

Obizzz

jag har tyvärr en del att göra själv så det skulle nog inte gå fortare :-/
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

QuoteOriginally posted by JotteEfter Obizz lilla utspel så kanske min fråga till Phlerp missas på föregående sida så här komemr den igen ;)
Hur har det gått med Gripen till SPx?
Jag lyckades missa den på den här sidan också. ;)

Bättre sent, som jag brukar säga (Fluff och Baloo vet vad jag menar ;) ). Om mitt senaste inlägg inte besvarar din fråga så kommer här en liten lägesrapport:
Flygplanet som sådant är 90% klart. Det saknas fortfarande luftbromsar med tillhörande "gupp" för servon samt landningställ samt även pilot. Jag tror att det borde landa under 2500 polygoner, men man vet aldrig när det gäller luckor och sånt som skall karvas ut i flygkroppen. Sedan skall det naturligtvis göras ett antal versioner av flygplanet med lägre LOD, men min erfarenhet är att det brukar gå ganska snabbt. En aningen svårare är då att mappa upp texturerna på ett snyggt sätt så att man slipper pinsamma skarvar. Slutligen tillkommer det stora arbetet att konvertera till Falcon. Jag har läst igenom manualen och testat lite, men insett att det är ett riktigt hästjobb. Till på köpet gör sig resten av livet gällande och kräver en del tid. Men vem vet jag kanske får lite tid under våren och fixar till något.

Det bästa vore om någon kunde tänka sig att hjälpa till, kanske inte ta över helt utan snarare att man delar lite på arbetsbördan.


PS
Om man vill ta en titt på hur modellen ser ut just nu så är det som Lupson nämnde bara att testa hans lilla simulator.
DS

granQ

har ju gjort en del för flashpoint så borde kunna lära mig konventeringen om det kommer till koda.. men finns väl folk som kan sånt redan men om det behövs så släng upp en länk så läser jag det som god natt saga ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Phlerp

http://groups.yahoo.com/group/F4LE/
Du måste anmäla dig för att kunna ladda ner programmet, men det är gratis och helt ofarligt. Förutom programmet LODEditor finns här en utmärkt community att få hjälp av. Egentligen är det inte så värst svårt, snarast pilligt och tidsödande.