News:

No significant change

Main Menu

LAN Halmstad

Started by Swebeast, June 23, 2003, 21:16:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bax

LOL :D
Jag tänkte på den där tre sekunders regeln vid låghöjdsnavigering (max 3s i cockpit och sedan titta ut), snacka om fördel med MFDÃ,´s på LAN ! Jag hoppas jag skall få klart mina till September.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


zebra

Såvida Mav inte skickar över "tvillingarna" med snygga tuttar,,, eller kroppar, eller vad det nu var, så verkar det som om jag skulle kunna vakna till och hänga på.

Ctrl,,,, 87:e låter kul,,,,,  ursäkta om jag slinter på launch-knappen. ;) :p

Ska öva riktigt rejält.....

z.:)

Maverix

Det skulle vara trevligt om vi vann det krig vi startat på Grytet2003 och som vi tampades med på senaste träffen i Halmstad.
Detta skulle kunna åstadkommas över Internet , samtidigt blir vi  lite varma i kläderna innan träffen i Halmstad.
Mitt förslag är sedan att riva igång Korea2005 i Halmstad, skulle SP4 hinna komma ut så flyger vi SP3 för att vara på den säkra sidan, vi vet ju att den fungerar någorlunda bugg fritt.

Ett djärvt förslag när det gäller att planera uppdragen på LANÃ,´et är att vi delar upp oss i grupper baserat på vad vår roll kommer vara, sedan jobbar vi direkt  "mot" servern och när samtliga är klara med planeringen enligt givna tider osv osv, kontrollerar vi bara att servern blivit uppdaterad och börjar sedan flyga.


Maverix






;) ;)

Lupson

Tycker Maverix idér låter suveräna.

Det enda jag minns som negativt från Grytet2003 var just att det tog så lång tid mellan uppdragen. Viss tid var man ju delaktig i debrief och skapande av nästa mission, men för min del kändes det lite segt då det kanske blev 2 h mellan uppdragen. Om bara alla synkar innan uppdragen, dvs. drar i lite waypoints och kollar att beväpning uppdaterats hos alla klienter brukar det väl fungera ganska bra. Kadaverdisciplinen i grytet var dock bra, vi hade väl bara en enda skruvad flight (andra?) på hela helgen. Kan planeringsjobbet snabbas upp och effektiviseras innebär det i sin tur mer tid i luften, och tiden i luften med er grabbar är ju helt klart bättre än Horizons vapenporr eller Ctrl:s karatefilmer... :)

Hursomhelst är jag nu helt inställd på att åka till Halmstadslanet, hoppas Horizon hänger med också.

Jag är gärna med och kör lite refresherfalcon online innan lanet, dock så har man ju en massa annat för sig såhär i sommartider att jag inte kan lova att vara tillgänglig varenda gång.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Swebeast

Kul att se så många som ser fram emot LAN-träffen i Halmstad! Håller väl med Maverix att köra vidare på SP3 men den lille på axeln med treudden kommer säker fram om SP4 släpps innan LAN:et (eller LOMAC gud förbjude ;) :D ).

Håller på att kolla boende i logement men det är många kurser inne för tillfället så vi räknar med sovsäck i salen (vilket inte är helt fel det heller). Hade det varit vardag så hade vi kunnat fixa en rundvandring på JAS-omskolningen men teknikerna är ganska bestämda vad gäller att arbeta på helgen; inte en chans (såvida man inte har ett konto för övertid :D). Här sitter jag och berättar vad man HADE kunnat göra men jag är ganska övertygad om att vi är överens att det är EN sak som gäller den helgen...FLYGA! :p

I och med HotShots frånvaro är lokalen ändrad till Räddningsskolan (200 m längre bort ;) ), samma plats som förra mötet. Detta innebär ingen större försämring (förutom att vi inte kan utnyttja de 16 st Dell 2,4 G med platt 17" skärm :-/ men det är ju bättre att köra på sin egen maskin eller hur?).

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Bax

Tycker oxå att vi borde styra upp planerings arbetet lite.

T.ex. om vi blir folk till tre flighter så utser vi tre "Mission Planing Officers".
En av dessa bör också vara, låt säg "wing commander" eller Flottilj chef eller liknande.
Denna högsta chef bestämmer mål som snarast planeras av respektive MPO. Alltså tre flighter planeras samtidigt mot servern. När respektive grupp är färdig så rapporterar man till högsta hönset som sitter vid servern och går igenom med MPOÃ,´s att allt är OK - save å sen kör vi.

Är gärna med på online för att avsluta vad vi startat !

Fråga ? Kan man ha Korea2005 samtidigt installerat som vanliga SP3 ?

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Maverix

Ja, Korea2005 går ha installerat parallellt med den ordinarie SP3 installationen.

Det enda som behover ändras är vårt NOSIG filter, det är en del saker som MÅSTE vara aktiverade i patchningen som jag tror vi avviker från med NOSIG. (Står i readme i KOREA2005)

Jag har dock hört en del problem från folk som fått strul, men inget som jag har kunnat märka själv.

Maverix


Maverix  :)

Swebeast

Hehe, jag ska kolla med HotShot om han kan bevilja en sådan önskan...:)

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC