News:

No significant change

Main Menu

FS2004

Started by TrakDah, June 21, 2003, 16:45:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Japp, fått tag på beta av FS2004, och jag gillar det jag ser.

Det är inga jord-omvälvande förändringar, men det som gjorts är rätt!

- Alla egna filer sparas i "My DocumentsFlight Simulator Files"
- ATC har valfrihet, du kan t ex:
    --- be om nya höjder
    --- ladda IFR när som helst
    --- byta landningsbana
- De få 3rd party free- och sharewareflyg jag laddat över funkar efter lite pulande
- Jättemycket förbättrad GPS (modellerad på en som finns på riktigt)
- De största upplevda förändringarna finns i väder-modellen som är mycket bättre, bl.a:
    --- Dynamiskt förändrat väder över tid
    --- RealWeather laddar hem var X:e minut

Men i stort är det sig helt lika. 3D-vyerna panorerar fortfarande hackigt, grafikmotorn är densamma helt enkelt. Men är den befogad som uppgradering? Ja, fast beroende på vilket pris M$ sätter. Jag ger då inga 700 pix för den! Men tills vidare har den helt ersatt FS2002Pro på min HD.

/TD

griffin

Mmm, jag har den på G jag! Perfekt att testa nya datorn med, som kommer denna vecka vad det verkar (om posten inte dabbar sig). Så i helgen blir det datormeck och förhoppningsvis lite flygande som avslutning. Men men... det får vi väl se...
snappahead

Fluff

Håller in princip med trakDah. Det mesta är sig likt med undantag av de förbättringar TrakDah nämner. Dock tycker jag att marktexturerna har gjorts betydligt bättre. Det känns ex.v. mycket mer "stad" om Göteborg än tidigare (även om inte husen och gatorna är dom riktiga utan någon slags generisk stad). Även vattnet ser betydligt bättre ut (iaf på höjder över 50-100 meter). Men det roligaste är ändå att ATC har skärpt till sig och inte skickar in en i bergväggar samt att det skall finnas stöd för SIDs och STARs.

Lite kul är det även att prova de gamla plan som är med. DC-3:an är ju dessutom riktigt snygg.  

/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

griffin

ok. Jag har inte kört så mycket FS sen version 3 eller vad det var... :)

Jag gav upp alla tankar på att faktiskt köpa mig ett ex (vilket jag tycker är trevligt att göra när det är nåt jag uppskattar) när jag insåg att de inte levererar manual ens i pro-versionen. Att ta 800 spänn för en sim av FS kaliber och inte ha en tryckt manual är direkt elakt.

Men men, skall testa den iaf. :D
snappahead

Swebeast

Att köpa MS Flight Sim 2004 är som att uppgradera datorn....mycket pengar för lite skillnad....;)

OK, det är något bättre frames och något tjusigare texture i nya 2004 men är det verkligen värt pengarna? :-OO

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

TrakDah

DEFINITIVT!

FS2004 är äntligen[/] en värdig uppgradering! Första sen FS5!

/TD som älskar nya FS2004

Assassin

Så hur är vädret då? Ändrar sig vind och moln dynamiskt så man ser det på skärmen när de ändrar sig och bygger upp sig, blir sämre sikt osv?

Hur är ATC'n? Är den fortfarande lika stendum som den är ibland? Är den bra tillämpad för små äventyr i cessnor? (av någon anledning tyckte ATC inte att det var värt att nämna att en Boeing 747 korsade min flightpath...)

och till sist, om jag skaffar en VFR karta över Skåne eller liknande, kan man se visuellt ungefär var man är eller är allt rena gröten á la FS2002?

Japp, många frågor... ;)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

griffin

Skall bli spännande att se hur det ser ut på min nya burk. Har fått spelet nu iaf.
snappahead