News:

No significant change

Main Menu

FS2004

Started by TrakDah, June 21, 2003, 16:45:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

QuoteOriginally posted by Assassin

Så hur är vädret då? Ändrar sig vind och moln dynamiskt så man ser det på skärmen när de ändrar sig och bygger upp sig, blir sämre sikt osv?

Hur är ATC'n? Är den fortfarande lika stendum som den är ibland? Är den bra tillämpad för små äventyr i cessnor? (av någon anledning tyckte ATC inte att det var värt att nämna att en Boeing 747 korsade min flightpath...)

och till sist, om jag skaffar en VFR karta över Skåne eller liknande, kan man se visuellt ungefär var man är eller är allt rena gröten á la FS2002?

Japp, många frågor... ;)

BRA, JA, JA, JA osv

NEJ, (hade inga problem med det i 2002)

"VFR"? IFR! *)

/TD

*) I Follow Roads

TrakDah

Glömde detta i farten:

Det nay vädersystemet är helt fantastiskt!

Man kan t.ex ställa in helt galna väderförhållanden som 850mb, 29C ambient och 28C daggutfall (för hööög luftfuktighet) och sen sätta sig å vänta!

FS9 kommer att så sakterliga bygga upp stackmoln, och sedan ovädersmoln som förflyttar sig med de vindar man rattar in

Helt otroligt snyggt dessutom!

/TD

TrakDah

läs nästa inlägg istället :)

/TD

TrakDah

Det gjorde det redan i föregående FS200x mig veterligen. I vart fall frös pitot-tuben ihop för mig ett flertal gånger.

Kan säga att det som saknas är snö/regn som ligger kvar, smälter, torkar upp eller vad det nu gör, på marken.

/TD

[edit] NEJ jag postar inte allt 2ggr, det är nåt spök med forumet på min dator den senaste tiden. Dels postas allt 2 ggr, tydligen. Dels så kan jag inte längre klicka på direktlänk till senaste inlägg heller. Och dessutom får jag fel-fönster då jag postar (trots det får jag som sagt 2 inlägg)!! Och slutligen så håller inte forumet längre reda på vilka inlägg jag läst eller ej... Skitskumt [/edit]

SledgeHammer

Dags att zappa alla cookies och övriga temporära internetfiler kanske?
Mvh  - Stefan -

Assassin

Isbildning finns i FS2002 (har råkat ut för det ett antal gånger, till slut så blir det att jag slår på anti-ice så fort jag passerar 10.000 fot, vilket säkerligen inte är rätt procedur men motverkar problemet om man flyger högt i kalla norden. ;) ) och ska finnas i FS2004 med, dock fortfarande inte visuellt.
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Assassin

Tung och seg styrning är det jag upplever mest när jag får isbildning. Det har nog hänt någon gång att mätare angående motorprestanda osv har visat lite fel men dock inte så ofta.

Men å andra sidan är jag ingen riktig pilot så det vore intressant att få reda på vad riktig isbildning gör. :) (IRL altså)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

berra

Jag skulle testa FS2004, men tyvärr, min instrumentbräda förblir svart hela tiden
medan allt annat fungerar. Det är lite jobbigt att flyga blint. Nya drivrutiner hjälpte
inte.
/B