Horizonten pistolerar friskt... nästan.

Started by Horizon, June 15, 2003, 11:59:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

Oj oj, var alldeles svettig i nävarna igår när jag fick chansen att hålla i ett par tre fyra pistoler/revolvrar hos en kompis. Vapenvägrare (!) som jag är tyckte jag att det var ytterst spännande att bara ta i dessa tingestar.

Han sysslar med tävlingsskytte och är ägare till en styck .22 tävlingspistol, en Magnum 357 med kort pipa, en Magnum 357 med lång pipa (minst en av 357'orna hette Python tror jag), en Glock 17 samt den coolaste pistolen i samlingen, en Colt 45 Defender med kort pipa. :)

Måste säga att Glocken kändes väldigt instabil och rank. Den var liksom tung upptill och lätt nedtill, men det beror väl på att underdelen är gjord i plast, och detta känns kanske annorlunda med ett fulladdat magasin. Revolvrarna var maskulina, och jag skulle nog aldrig våga skjuta med en sådan, finns väl risk att handleden går av eller nåt. :D

Colt 45'an var en riktigt fin liten sak. Låg gjuten i handen och var lagom i allt. Grov kaliber som attans också. Tror det var drygt 11 millimeter eller nåt sånt... :D

Får väl börja omförhandla kring det där med vapen i hemmet och så... hade han inte fått ha dem hemma så hade jag ju aldrig fått chansen att se dem... ;)  :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

Horizon... mannen med extra mycket dubbelmoral :p
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

.45 är en mycket trevlig kaliber att skjuta =)

Du får väl se till så att du får hänga med och provskjuta någon gång och rapportera hit.
Mvh  - Stefan -

Assassin

Ingen som skjutit med flintlås pistol? Det är grejer det...
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Horizon

Lovar att rapportera om jag får chansen, Sledge. ;)

SledgeHammer

Gör det! Jag är mest intresserad av ditt förstaintryck 8-)

Flintlås har jag inte skjutit men väl lite svartkrut modell wild west. Gôtt!
Mvh  - Stefan -

Horizon

HÄR har ni info om Colten jag fick äran att hålla i... :)

Kan dock meddela att polisen var lite skeptisk till det faktiska användningsområdet för den typen av pistol. ;)

SledgeHammer

Vaddå, "combat" eller dynamiskt skytte är ju den roligaste varianten. Och DET är ett vettigt användningsområde... :D
Mvh  - Stefan -