Horizonten pistolerar friskt... nästan.

Started by Horizon, June 15, 2003, 11:59:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Så resonerade min kompis också, och det verkar ju som att tanten på polisen höll med till slut... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Clark

Underbart med gamla slaglåsrevolvrar. Ännu roligare att det går att köpa dem helt fritt, förutsatt att de är tillverkade innan 1900.

Själv äger jag en Remington New Model 1858 .44 i fint skick. Har haft ett par Coltar också, en Navy .36 och en Pocket Navy .36. Inget slår svartkrut... :)

/C

Förresten så blir det nog svårt att få tag på en gammal Walker, och om du hittar en så får du nog slänga upp några hundra tusen...
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Clark

Hehe, ok.

Min rekommendation är ändå att köpa en Remington (Coltarna är dubbelt så dyra, och oftast i sämre skick). Och Remingtonen skjuter som en modern revolver tack vare dess bättre konstruktion. Men jag vill förstås också ha en Walker, och en Dragoon... :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

SledgeHammer

Jag har allt haft/har mina funderingar på en Remington. Men den dagen jag råkar få ett stort lass pengar ska jag skaffa mig en RIKTIG revolver. Eller två, Dragoon är ganska trevlig den med =)
Mvh  - Stefan -