News:

No significant change

Main Menu

Något att se på TV?

Started by Mr Jim, June 01, 2003, 20:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rivvern_


Lupson

Gårdagens höjdare var nog ändå att Janne Josefsson tog sig an Vänsterpartiets smutsiga buk. Ser fram emot nästa program där "den demokratiske kommunisten" Lars Ohly skall granskas....misstäbker att den mannen har ett par skelett i garderoben.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Jotte

Såg inte det (måste se reprisen) men enligt utsago slutade programmet:
"Kvällens program slutar med att en självsäker Lars Ohly uppmanar den som kan att plocka fram citat som kan visa att han inte alltid varit en trovärdig demokrat. Nästa vecka får vi se om Janne Josefsson har lyckats"

En sån cliffhanger kommentar brukar ju inte användas i "onödan" :D

BEQ

Det var ett mycket intressant program!

Mr Jim

#60
Janne Josefsson hittade ju i det programmet ett rätt klockrent citat när Lars Ohly hade fördömt en artikel om tjeckien eller nåt liknande(Att deras uppgift är att hitta borgarnas lögner eller nåt liknande), tyvärr trodde jag Ohly skulle vara med i studion och diskutera, tycker det dock är väldigt intressant hur politiker har svårt att erkänna brister och fel, tex när Janne pangade på ung vänsters ordförande och hon bestämt sa "nej så är det inte"...ett fatalt misstag att säga nåt man inte är 100%. Håller med ett riktigt bra program, vänstern är mystisk och gillar inte alls betongvänstern, förnyarvänstern tycker jag dock om men dom är ju i minoritet nuförtiden (borde vara tvärt om anser man kanske).
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Lupson

Sen får man väl hålla i åtanke att den gode Jannes objektivitet inte brukar vara av högsta nivå, åtminstone om man ser hans program ur ett dokumenterande perspektiv snarare än att ställer upp en tes som han sedan försöker bevisa. Av hans tidigare program minns jag främst vallokalsprogrammet, granskningen av "hyresrättsförmedlare" i Stockholm, programmet om det tvångomhändertagna barnet samt givetvis det om Göteborgskravallerna.

Man får i slutändan inse att i de fallen ens egen åsikt skiljer sig från Jannes så blir man fly förbannad av honom. Jag misstänker att Janne är lite Michael Moore - jäkligt obehaglig att ha efter sig, totalt orädd men inte helt källkritisk och på den timme han har till sitt förfogande har man inte en aning om vilket material man INTE fick se.

Hur som helst steg han i aktning hos mig nu eftersom han haft en sådan vänsterprägel innan. Sen var programmet om hyresrätterna riktigt bra.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

ctrl>Jag har bett om ursäkt angående IL-2 debatten (skyldig dig en bärs), men skiljer på datorspel och verkligheten gör jag också :)
Jag påstår fortfarande att IL-2 och dess uppföljare är väldigt bra på att simulera den komplexa verklighet som flygstrid är by the books (sen går det att diskutera om man bör göra flygspel by the books eller by the pilots-känsla/erfarenhet typ)

Lupson>Att påvisa främlingsfientligheten ser jag inte som något negativt ur journalistisk objektivet som synpunkt i ett demokratiskt land som vårat. Detta är snarare något av ett krav anser jag.
Sen gjordes nog detta program inte för att man velat få ett bättre ansikte mot "högern"(som dock dominerar medierna i Sverige generellt) utan snarare för att man först nu fått tillräckligt med uppgifter från gamla stasi-arkiv etc för att kunna göra ett bra och legitimt inslag. Själv är Janne Josefsson folkpartist vad jag vet och lika som honom ogillar jag starkt människor som trycker ner och utnyttjar andra människor och detta går över partigränser tycker jag.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com