News:

No significant change

Main Menu

Något att se på TV?

Started by Mr Jim, June 01, 2003, 20:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

F16_Filur

Tack, här kan man visst bli bannad för man helt vänligt informerar om sin BB VHS-samling som upptar en halv garderob. :-OO ;)

Nej, för att sluta stryka er mothårs... det var en rätt bra dokumentär. Den här dansken hade börjat som jaktpilot på F-16 och sen gått testpilotutbildning i England. I programmet jobbade han för den tyska sektionen med en av prototyperna av Eurofighter. Man fick se en del simulatorflygning, träning IRL och uppvisning på Farnborough.

Vet inte om ni tänkt på det, men ett signum för EF när det gäller avancerad flygning verkar vara en otroligt häftig sorts barrelroll. Ser rätt extremt ut, kan inte heller minnas att jag sett något annat plan göra så.

F16_Filur

Intervju med "Kristi brud" ikväll på SVT2 kl 20.

Horizon

Discovery Mix:

Mellan 21:00 och midnatt går tre dokumentärer om elfte september 2001. Kanske kan vara något av intresse? Missa inte heller Farmen Skärgården på TV4 klockan 20:00... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Tack.... och på tisdag går sista delen av "Perfekta mordet" på SVT1 kl21.

Horizon

Vetenskapens värld på SVT2 om några minuter - om rymdfärjan Columbia och dess öde. Missa inte! Ber om ursäkt för att jag är ute lite i sista sekunden. :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Ha! Jag är ännu mer ute i sista sekunden. Motorjournalen som pågår nu på 5:an - WAH-64 Apache mot någon bil med den där galna brittiska motorjournalisten.

BEQ

Efter att ha sett inslaget tycker jag nu att hr Clarkson är ännu mer galen.

Jag skulle vilja höra hur snacket gick på redaktionen när man brainstormade inför testet av Lotus Exige. Kanske typ:

- Vad ska vi hitta på den här gången? Folk tröttnar nog på alla prestandabilar vi sladdar runt på banorna.

o Om vi kanske låter en dvärg testköra och så får han titta genom ratten?

- Boring...

o Nu vet jag. Vi tar en attackhelikopter som får försöka låsa på bilen när Jeremy sladdar runt med den och så blir det världens kaos!

- Splendid!


En av de roligaste biltesterna jag sett i alla fall. Kolla reprisen om det går någon.

Obizzz

hehe synd att man missade det, Clarkson är skön :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst