News:

No significant change

Main Menu

Något att se på TV?

Started by Mr Jim, June 01, 2003, 20:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Haha, jag tyckte att det var riktigt kul faktiskt. Ska bli kul att se killen som gråter när han ska skjuta M4. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Du kan få berätta för mig vad som händer så slipper jag se det :).

Jag var inställd på samma upplägg som SAS, bara att klientelet var utbytt mot fjollor och träningen mot amerikansk drill. Men det var ju lite mer än så... grällt och spekulativt som fan! Som att bli avbruten av störig reklam varannan minut.

Fast den scenen där befälen stod uppställda framför bussen (alldeles innan han gick in) fick mig att dra på smilgroparna lite grand.

Mr Jim

Inte missa denna, Lasermannen på SVT onsdag!! Den superba boken omgjord till drama-serie.

Lasermannen som tv-serie
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

QuoteOriginally posted by F16_Filur
Fast den scenen där befälen stod uppställda framför bussen (alldeles innan han gick in) fick mig att dra på smilgroparna lite grand.

Jag tyckte sergeanten var jäkligt skön. Han verkar ha humor någonstans bakom den mycket ilskna fasaden. Tycker det är värt att se programmet bara för honom. Bäst var hans reaktion på en killes butt plug som han hittade i hans packning:

"WHAT on earth is THAT!?"
"It's a butt plug, sir."
"What the HELL do you do with that!?"
"Shove it upp your ass, sir."
"Holy MOTHER of GOD!"

:D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Ja, ska bli mycket intressant. Hade ingen aning om att det fanns en bok. Men har sett intrervjuer med honom - John Ausonius? Snackades ycket om komplex med utseende, hävda sig etc. för han var "mörk".

QuoteOriginally posted by Mr Jim
            Inte missa denna, Lasermannen på SVT onsdag!! Den superba boken omgjord till drama-serie.

Horizon --> Haha, jo det var rätt intressant att höra intervjuerna med honom när han "var sig själv". Frågan är om de där rekryterna någonsin får se detta, eller om de bara kommer att minnas ett rytande odjur som flåsade dem i nacken under två veckor.

F16_Filur

Ikväll finns övrigt chansen att se Jonas den Onde igen kl 22 på stv1.

"Seså kvinna."
"Ta i lite."
"Använd lite kraft."

Mr Jim

F16_Filur>Boken Lasermannen handlar lika mkt om honom som om hur Sverige var 1990-94 när nästan halva skolan jag gick på var officiellt nynazister. Hur ny-demokrati uppstod etc, tror den kan bli riktigt bra, hoppas på det iallafall. Boken är suverän, starkt rekommenderas.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

F16_Filur

Tur att man inte läst boken.. än. Den här serien håller hög klass. Han var alltså runt 38 när han utförde sina dåd? Men först fattade jag inte varifrån alla hasardspelspengar kom ifrån? Bankrånen visades ju först i slutet.

Och den här psykvården på 70-talet verkar helt stalinistisk.. han berättade för någon läkare att han inte mådde så bra: "Jaha du, då måste du tvångsinterneras".