News:

No significant change

Main Menu

Något att se på TV?

Started by Mr Jim, June 01, 2003, 20:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Scheisse, o jag som ska dricka öl ikväll.

Om nån har möjligthet att spela in den och "xvid:a" eller liknande så vore det guld värt!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Dubble0zero

Hmm, nu läste jag på ett annat forum att det ska handla om stridsvagnar i kväll på discovery, jag har lite svårt att tro det eftersom att de redan har visat det en gång...
Men men, det är ju bara att vänta en timme och se... :)
...000... =)

Magnus

QuoteOriginally posted by Control87th


            Tj jag har i och för sig lite svårt att se tjusningen med att gå upp mitt i natten för att jag ver att jag förväntas göra en radiocheck på ett atlantflygning... men att köra en virtuell flygning på 1-3 timmar kan jag definitivt se tjusningen med :D


Vaddå? Inte som han som nämns i programet. Som tog sin fru och ungar, satte dem framför simulator, flög till Kanarieholmarna landade sedan tog han familjen till stadshotellet i stan de bodde i och hade semester. En vecka senare åkte hem, satte sig framför simulatorn och så flög han hela vägen hem med fru och ungar bakom sig.

Jotte

#187
Hmm av posterna att dömma här får jag intrycket av att det repotaget bara försökte förstärka alla fördomar om flygsimnördar gentemot alla "hippa" PS2/XBOX spelare?

Edit: stavfel

F16_Filur

Vad menas med att övervaka ett färdtillstånd?

Såg inte programmet, men det Magnus skriver låter onekligen extremt. Att man förstör sin karriär, studier, äktenskap med IL2 online är en sak, men att lyckas hålla sin familj i ett sådant grepp? Kanske är en flygsimulatorsekt? :)

This is you captain speaking...

QuoteOriginally posted by BEQ
men att flyga trafikflygplan i flera timmar för att övervaka ett färdtillstånd?

Obizzz

QuoteOriginally posted by Magnus


           
QuoteOriginally posted by Control87th


            Tj jag har i och för sig lite svårt att se tjusningen med att gå upp mitt i natten för att jag ver att jag förväntas göra en radiocheck på ett atlantflygning... men att köra en virtuell flygning på 1-3 timmar kan jag definitivt se tjusningen med :D


Vaddå? Inte som han som nämns i programet. Som tog sin fru och ungar, satte dem framför simulator, flög till Kanarieholmarna landade sedan tog han familjen till stadshotellet i stan de bodde i och hade semester. En vecka senare åkte hem, satte sig framför simulatorn och så flög han hela vägen hem med fru och ungar bakom sig.

ROFL!
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Flanker35M

S!

LOL! Travelling without moving, liksom i The Dune filmen.
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Dimmu Borgir, that nice Norwegian folk music band

BEQ

För att flyga i kontrollerad luft, vilket i Sverige omfattar all luft över 2900 m STD och luftområdena därunder närmast våra vanliga flygplatser, krävs ett färdtillstånd från respektive flygtrafikkontrollorgan. Detta talar om var man får åka, på vilken höjd och ibland hur snabbt. I moderna trafikflygplan startar ju bara piloterna, matar sedan in de färdtillstånd de får i autopiloten och sitter sedan och övervakar att den sköter sig tills man får ett nytt färdtillstånd. Spännande enligt vissa.

Åter till tv-tips.