News:

No significant change

Main Menu

En hejare på hemsidor

Started by Bax, May 11, 2003, 15:10:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Jag är totalt rudis på hemsidor men håller på att lägga ut lite info om mitt cockpitbygge.
Efter att jag lagt in en grundlook på sajten så har jag också uppdaterat och då skedde uppdateringen ganska omgående.

Nu tänkte jag göra en större uppdatering och överför via FTP osv - men sajten remains the same !!
Tittar jag på mappstrukturen i FTP programmet på internetservern så ser allt korrekt ut men surfar jag dit så ligger den gamla sajten uppe.

Kan det vara så att själva publiceringen kan ta mer eller mindre tid även om min data och mappstruktur verkar stämma på kontot ?

nån som vet ?
Detta är en gratissajt så jag tänkte att servicen kanske är sämre ?

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Assassin

Du har uppdaterat din index.html fil med korrekta länkar osv? Se efter att datumen stänmmer på filerna och om de gör det så är det nog antingen:

1. De är slöa på att uppdatera.
2. Du ser hemsidan ifrån Cachen. Håll inne Shift och tryck Uppdatera i browsern.

Annars så kan det alltid vara något annat man inte tänkt på. ;)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Horizon

Surfa till din hemsida och tryck F5 går också bra. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

Ok, jag fattar grejen med gratis hemsida - sidan har uppdaterats nu nästan två dygn senare :-Z
jag upplever sidan som extremt slö - har endast jpeg bilder på under 100k - vad skall man ha som riktlinjer för att få en snabb sida med många bilder ?
Tips tack ?
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

det är nog servern isåfall det borde gå bra med så små bilder...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

Öhum... När jag ftpar upp nåt till web1000 så uppdateras det omedelbums. Testa och se till att du inte laddar sidan du uppdaterat från browserns cache. Trycka refresh borde räcka. Och jag tycker inte att din sida är så speciellt slö. Men det är klart. Ni ADSL-nissar har väl en annan syn på hastighet... =)
Mvh  - Stefan -

Bax

Jojo jag lär mig hela tiden !
Har upptäckt att mina bild-länkar ibland blir fel och får en extra mapp med i sökvägen som bara finns på min hårddisk och inte i mappstrukturen på webbservern.
Håller på och eftersöker varför....

som sagt mycket små skumma detaljer som jag jobbar på
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -