News:

No significant change

Main Menu

Nästa LAN?

Started by Assassin, March 12, 2003, 10:56:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Men Maverix då... Karta! =)
Mvh  - Stefan -

Horizon

Jag tror att gubbarna i Halmstad får lägga manken till och fixa en liten "Välkommen till lanet, så här gör ni för att komma hit"-lapp. Efter Maverix och Sandros perfekta inledningar krävs det nog lite mer än så här för att att blidka Maverix. ;)

Hade nog själv varit lite frågande kring riktningar och sånt... faktiskt... :)

Men nu ska inte jag komma här och komma. Jag ska ju inte ens vara med!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Höh... det ska ju inte jag heller. Vara med asså.
Mvh  - Stefan -

RedOne/ zalzam

PUU
Nu är jag hemma efter en liten utflyckt till Karlstad där jag har jobbat med vår nästa kossovo bataljon KS08:-/

Jag skall bara få av mig min stridsutrustning:D
Jag återkommer om en liten stund, jag skall bara hämta andan:p
------------------------

Lasse Sandberg

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

RedOne/ zalzam

Sledg
Försvarets Sjukvårds Centrum (FSC) utanför staden:-OO

ORDER för lan i Halmstad

1) ORIENTERING:
a)   Fienden:
Stora fientliga styrker av mekaniserade förband har börjat röra sig söder ut mot gränsen.

b)   Våra styrkor:
Våra förband är i stora strider norr om gränsen och är i behov av flygunderstöd.

c)   Vårat Division:
Vi är i nuläget starkt reducerade, men kan lösa delar av tilldelade uppgifter.

d)             BIS (Beslut I Stort):
NOSIG- div. samlas på flygbas HALMSTAD för att utgå mot fientliga styrker i norr. DivC har full handlingsfrihet att väja mål/målområde så länge det fördröjer fiendens framryckning.

e)   TGI (Taktisk grundinriktning):
Skapa luftöverlägsenhet genom att slå ut flygbaser, LV samt fördröja fientlig framryckning på marken. Samt skapa handlingsfrihet åt Brigaderna på marken.

2) ORDER:
Nosig div. samlas på flygbas HALMSTAD med så många flygplan som möjligt för att SLÅ fienden i NORR.

3) SIDOFÖRBAND:Inga

4) UNDERHÅLL:
Förläggning är liggunderlag och sovsäck i nuläget(men jag jobbar på att få loss ett logoment).
Frukost äter vi gemensamt på div. (som vanligt splittar vi kostnaden).
Lunch och middag och kvällsmål är det hänvisning till lokala matställen.

5) FÄLTARBETE:
Mineringar:
För att ni inte skall hamna i minerat område när ni kommer fram så måste ni följa snitsel från vakten till division som är belägen i byggnad 167.

6) SAMBAND:
Mobiltelefon.
Anropssignaler: RedOne 0706-75 24 32. Anmäl på mobiltele när ni är på final så jag kan få regnr på ert fordon och meddela vakten.

7) KARTTJÄNST:
Vägbeskrivning:
E6 tag av vid mellersta avfarten, kör mot centrum (på Växjövägen). I rondellen sväng höger (ni kör på lokala slingan, Vrangelsgatan) ni skall passera NISSAN (efter stoppljuset är det Järnvägsleden Nästa stopp Ridhusgatan). Kör mot lasarettet (Lassarettsgatan-Fogdegatan), fortsätt förbi lasarettet upp för backen som är en lång svepande höger sväng (Flotiljvägen). När ni precis kommer upp för backen så är vakten på vänster sida. Anmäl er där så kommer ni in.
OBS läs fältarbete

:-OO :-OO :-I :-I ;)
------------------------

Lasse Sandberg

Bax

vad skall vi sikta in oss på - Fre eller Lör morgon ?

Ett logiment hade varit coolt - det var 17 år sen sist ;)
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

fre kväll eller jag måste iaf komma då annars får jag gå upp tiiiiiidigt lördag morgon för o hinna ner :)

hoppas någon kan ta emot mig på fre kväll och att jag har nånstans att sova?

behöver även lite bärhjälp då jag inte får bära allt för tunga prylar med min rygg (läs 19" skärm ;) )
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst