SLUTLIG INFO LAN-HELSINBORG 21-23 FEB.

Started by zebra, February 17, 2003, 17:15:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

Tänkte göra en total ominstallation av allting ikväll/inatt samt försöka ge mig på en Ghostning...
Håll tummarna :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Lupson

Funderar på utrustningen inför LAN:et. Närmare bestämt på nätverksutrustningen. Jag har en lång tp-kabel som jag har mellan mitt nätverkskort och mitt kabelmodem. Men jag har fått för mig att det är en s.k. korsad-tp-kabel vilket inte fungerar in till en switch. Kan någon klargöra detta för mig och upplysa mig om jag behöver tjacka en icke-korsad kabel innan fredag isf? I övrigt...om någon har en multimeter som ligger å skräpar så får ni gärna plocka med den så skall jag göra ett litet försök att laga min nyagamla processor (om tid finnes) - F4 i fet kampanj är lite roligare på 1733 Mhz än 750...

Jag har även en extra dator här hemma (skärm, 15"). Behövs det en extra dator till TS eller liknande skulle jag kunna plocka med mig den. (Celeron 450 m 192 Mb RAM) (Fast den har nog inget nätverkskort förresten..)

Nu när Horizon börjat boka saker - kan jag få boka den där extra madrassen? Annars måste jag släpa mig hem till mina päron och hämta motsv.... :)

/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Assassin

Zebra, skriver detta från jobb och ska FÖRHOPPNINGSVIS komma ihåg att maila det också i säkerhets skull, men jag kommer till LAN'et på lördagen jag med eftersom jag samåker med Bax.
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Maverix

Lupson,

Du har rätt TP kabel, det är ingen "korsad". När det gäller multimeter så har jag en du kan få låna, men vi räknar med att ägna mycket tid åt flygande och inte underhåll av utrustning, men det vet du säkert redan om.

Maverix

;)

Lupson

Maverix: Okej, tack för svaren. Ta gärna med multimetern, behöver mäta resistensen över de bryggor jag kapat vilket bör vara gjort på några minuter. Det blir nog lite tid över medan ni andra bygger nätverk och sånt... :)

/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

zebra

Assassin: Jag har mailat med Bax o det verkade inte omöjligt för honom att dyka upp redan på fredag. Mao så finns det möjlighet för dig redan på fredag om du vill.
Kan du??? Kommer du att sova över???

Andreas: Tänk för guds skull på var du gör:)  Sabba ni inte din maskin så du sitter i skiten till helgen. Det är ju sånt här som vi är så rädda för. Lycka till.

Hårizonten: Jag kommer att inhängna alt. minera din plats. Så oroa dig inte. Pratade vi något om ersättning??:p

z.

Assassin

Zebra: Jovisst, kan allt följa med Bax på fredagen om han kunde. Han skulle ringa nu om dagarna så det löser sig säkert fint. Tänkte antagligen sova över i lokalen vi ska vara i också om det inte är något problem, det var väl fler som skulle göra det också. Beror på hur Bax har tänkt sig att han ska köra när han ska sova hemma och sånt. (Och hur säker en dator står kvar i lokalen... var på ett LAN där folk skruvade ut hårdvara & minnen ur datorn medans man var hemma och sov och skruvade i det igen när man kom tillbaka... Fast antar att sånt inte händer med NOSIG folk.:) *Assassin = Paranoid*)

Det här kommer bli ett superbra LAN, 10 pers.. whohaa! :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)