News:

No significant change

Main Menu

Task Force NoSiG

Started by Jotte, February 12, 2003, 18:20:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Eftersom Spetsnaz kampanjen har börjat använda löjliga AI nivåer har det framförts önskemål att spela något annat på torsdagar.
Mitt förslag är att alla tankar ner Delta&Rangers packet + AH-6/MH-6 Littlebirds packet från:
http://www.concept-5.com/ballistic/    (Download finns uppe till höger)

Installerad dessa i "din flashpoint katalog"/ADDONS  
INTE i .../Res/Add-ons annat än om du har GOTY Edition.

Nu på måndag kväll spelade vi (Ctrl, GoLo, Dubble0zero och jag) ett mkt trevligt uppdrag med dessa add-ons. :) Detta har ett bra återspels värde och där finns 5-6 uppdrag till.

Jotte

Japp så var det väl tänkt.


Förslag på tillvägagångssätt:
3 man smyger runt och minerar vägen alldeles öster om skogen som det är tänkt vi ska samlas i efter vägspärren nerkämpats (Grön symbol på kartan). Minera med minor och satchel charges från två personer så att allt inte flyger av på en gång, vi ska slå ut både en M113 och en M60. Denna patrull lägger sig upp i sydöstra utstickande delen av den täta skogen som är sydöst om vägspärren. 1 man har en Nh-75 med 3 granater.

3 man smyger upp nära vägspärren och överöser den med handgranater och handeldvapens eld om där inte finns några PBV:er redan. Ev kan vi även här använda satchel charges om det går att smyga nära först och placera dem.
Om det redan finns PBV('er) får vi ta ställnign till hur vi ka gå till väga när vi ser deras placering.
Detta sker ju naturligtvis när mineringspatrullen har lagt ut sina grejer och kommit in i skogen igen. ;)

BEQ

Ni räknar alltså uppdrag fyra som genomfört?

Kan tyvärr inte vara med ikväll. Ska på hockey.

/BEQ

Jotte

#3
Jupp 4 lyckades vi knäcka senare under helgen men det var bara en som överlevde. Samma sak med nr 5, bara en som överlevde på andra försöket.

Sådär, nu har jag mitt slöarschle fått upp briefingen, långt om länge.

Den position detta uppdraget startar på är där förra uppdraget slutade.
Som synes så ligger byn på en högplattå och det är mkt öppen terräng mellan platåkanten och husen.

Någon som har en listig plan? :)

Shar

#4
..Brassa på med granater? :p

Problemet som jag ser det är att staden ligger upphöjt gentemot terrängen runtom, samt att det finns ont om diskreta vägar in i staden. Har dock för mig att norrut är den mest platta delen, ungefär från där vägen slutar är det inte långt till första hus, sen tar vi oss framåt, hus för hus och rensar staden, typisk SIB. Sakta advancemang mot mitten av staden, metodiskt rensade av fi innan vi når korsningen.

Vulcan kan nog tas ut från ruta DJ44, riktandes mot staden. För övrigt, shilkan borde tas ut samtidigt alt. före anfallet så vi får det enklare i staden. Det är en Lvakan men är fortf. ett stort hot. Inte mycket pansar, beväpning i form av AK's med en massa granater? Granatregn innan man rundar hus brukar funka mkt bra. Vi borde ha kvar ammotrucken från föregående uppdrag?

Edit: IG svenska ;)
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


BEQ

Japp, gammal hederlig rensning och hus-till-husstrid. Ge mig en bizon, granater och ett p-skott. Jag tror att man kan plocka vulcanen från ett fönster, så slipper man gå runt byn. Mitt förslag är vidare att vi går in när det blivit mörkt eftersom vi sedan tidigare uppdrag vet att fi ej har bildförstärkare i större. Vidare kan en prickskytt och en ksp-skytt vara bra att ha för att understödja framryckningen mot byn och nedkämpa mål på längre håll.

/BEQ

Jotte

En (eller två) MM-1 är nog väldigt användbar i det här läget. Den borde räcka in från platåkanten till bebyggelsen (den har ju usel räckvidd). Ingen hänsyn behövs ju tas som sagt till några egna styrkor inne i byn.
Man får väl dock se upp med fienderna för i förra uppdraget var det väldig pricksäkra så det är ingen bondemilis direkt vi har som motstånd. Samtidigt eldöppnande från 2 eller 3 ställningar samtidigt där Vulcan om möjligt slås ut direkt vore ju att föredra.

Shar

Jo fi är nästan lite väl duktiga på att pricka rätt ibland. Frågan är om de verkligen har en fördel i SIB då de fortf. (enligt mig) reagerar bra mkt slöare än en människa. Att gå in på natten kan fungera, dock så är avstånden ganska korta och med fi:s höga "skill" så ser de faktiskt ganska bra utan NVG:s.

KSP/Prsk:ar borde lämpligast lägga sig vid Ec45 eller lämpligt område runt om. Man ser ner över byn därifrån ganska bra och kan ta ut fi (Vulcan?) som den anfallande gruppen inte kan se. Dock så ligger de ganska utsatt.

För den anfallande gruppen så tycker jag vi kör på jottes ide med grk eld innan vi går in i staden, sen rensar vi hus, gator mm med hgr samt AK eld, understödjande gruppen tar ut Vulcan plus agerar sedan understöd från ost med KSP/prsk eld.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.