News:

No significant change

Main Menu

Nu djävlar

Started by Mr Jim, February 10, 2003, 15:06:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

Läs vad amerikanska högern och hökarna i USA och Israel tycker om oss, läskig läsning.

http://forums.military.com/1/OpenTopic?q=Y&a=tpc&s=78919038&f=1491915806&m=3561962516
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Det var ingen dålig bashing... nästan så jag blev sårad. Men bara nästan. Det verkar vara sådana där som bara kan känna igen rätt sida av ett automatvapen och som fortfarande tror att kommunismen är ett hot. Förlåt; "hot".

Inte ens värt besväret med andra ord. Det som är skrämmande dock är att de representerar en god del av jordens befolkning i termer av okunskap och fördomar. Läskigt.

Griffin
snappahead

Mr Jim

Ja och man kan ju bara hoppas att det är folk som INTE jobbar i typ Pentagon eller knesset.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

hehe har suttit och bläddrat lite mer nu att de bara orkar hålla på ;)

pvt savage har 13000 inlägg på forumet!!

han svarar heller aldrig på en seriös fråga utan tjatar bara om att svenskar är små kräk som är underlägsna etc h0h0h0
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

Ett annat ord för att beskriva det hela är storhetsvansinne... :-(
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

:)

definiera skit? eller vill jag verkligen det? ;)
snappahead

Lupson

Läste genom de första 20 sidorna av den tråden....att det finns människor som Pvt Savage är fan helt sjukt. Att det sen kommer in del svenskar som beter sig allmänt svinaktigt stör mig en del.

Dock så finns det vissa intressanta slutsatser man kan dra ur all skit i den tråden - den svenska regeringens hållning gentemot Israel och USA känns något undfallen. Olof Palme var ingen av mina favoriter, men han hade iaf ryggrad att stå för obekväma åsikter.

Efter en lång diskussion med en politisk aktiv flicka i förra vecka kring Irakfrågan, samt att ha läst lite mer om det så har jag ganska kraftigt ändrat åsikt. Tidigare var jag försiktigt positiv till en militär intervention, men nu känns det faktiskt bara mer och mer poänglöst. En jävla massa oskyldiga människor kommer dö, världsekonomin kan påverkas kraftigt negativt - och om USA agerar utan FN:s stöd den här gången kommer det nog vara dödsstöten för FN. Jag hoppas EU i framtiden kommer agera starkare och mer gemensamt än idag och bli en egen maktfaktor som med "västeuropeiskt" humana och demokratiska ideal försöker påverka USA och världspolitiken.

Men Saddam är helt klart ett problem, det förnekar jag inte. Men vad har USA för hårda bevis på att Irak har massförstörelsevapen? Och finns det några som helst bevis för att Irak stödjer Al-Qadia? Jag är iofs övertygad om att Irak gömmer kemiska stridsmedel, men varför känner sig USA så hotade?

Den naturliga förklaringen är snarare att USA till varje pris vill undvika en konflikt mellan Israel och Irak. Skickar Irak en SCUD med VX mot Tel-Aviv kommer Baghdad bli vår tids Hiroshima. Där har USA helt klart en poäng - men isf. får dom fan säga det, som det är nu så bidrar de till instabiliteten i regionen med sitt vapenskrammel.

Nu blev jag visst lite väl begeistrad och lämnade trådens ämne något - men en viss anknytning finns ju i mitt Irakresonemang...

Hur som helst - ordet är fritt! (Ja, faktiskt!)

Väl mött - /Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X