News:

No significant change

Main Menu

STS-107

Started by SledgeHammer, February 01, 2003, 18:24:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Aj då.

Iaf jag riktar en tanke till de sju i besättningen.
Mvh  - Stefan -

Jotte

Horizon

Ruskigt trist. :-X

Intressant hur man reagerar. Jag var helt lamslagen hela kvällen, eftersom jag har ett stort intresse i rymdfärder och särskilt rymdskytteln. Hade riktigt ont i magen faktiskt.

Linda tyckte däremot att det var mycket mer hemskt med den där tågolyckan i Afrika. Inte så att jag inte håller med, men det visar hur olika man kan reagera beroende på vad som ligger en nära hjärtat.

Så till en annan sak. Vem vinner denna kamp? Jag eller Dr_5000?

http://www.daft.t.se/konferens/threads/thread.asp?TId=22901
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Känns knepigt att se dessa bilder: http://science.ksc.nasa.gov/shuttle/missions/sts-107/movies/movies.html

De pratar om att vänster vinge blev skadad i starten, men jag såg inget av det på startvideon.

Mr Jim

Gillar att han stavar färja som färga.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

Tycker det är tragiskt. Men som du säger Horizon, det är lite knepigt med hur man reagerar tycker jag med.

Jag menar, ser vi krasst på det var det 7 personer som dog. Jämför det med de 50 i explosionen i Nigeria, t.ex. En liten notis om det i jämförelse med Nasas "fyrverkeri".

Jag skall inte spekulera för mycket i rädsla att skapa nån ny het diskussion, men en sak som gör att det är logiskt att vi bryr oss mer om astronauterna är ju att de är just det. De är utvalda, specialtränade och representerar nån form av ideal att se upp till. När sådana personer dör, blir det lite mer engagerande. De har dessutom namn och ansikten som för många är bekanta.

Sist men inte minst så står ju rymdfärder för något vi alltid sett upp till och imponerats av. Det står för strävan, viljan att bryta mark både tekniskt och "geografiskt". Så en exploderande rymdfärja står ju i nån mening också för ett misslyckande för mänskligheten och dess ideal.

Så det är kanske inte så konstigt egentligen. Mina tankar går givetvis till de berörda i katastrofen. Och när jag ändå är i farten skickar jag några till alla andra som kan behöva det. :)

mvh Griffin
snappahead

Horizon

Jim:>> "Färga" är inte det enda. Hans meningsbyggnad gör att jag har svårt att förstå allt han skriver. Egentligen skall man ju inte hacka på sånt, men när det blir svårt att förstå någon, tycker jag att man får lov... :)

Griffin:>> Väl talat. Jag håller med dig. Kanske hade det varit lite annorlunda om vi hade fått se ansikten på alla de som strök med i Nigeria?

Edit1: Var tvungen att rätta till min egen meningsbyggnad en smula... :)

Edit2: Stavade meningsbyggnad som "miningsbyggnad". Stänger av för att gå ut i köket och öka på blodsockret en aning... *suck*  :)