News:

No significant change

Main Menu

STS-107

Started by SledgeHammer, February 01, 2003, 18:24:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Horiz: jott == SledgeHammer

=)
Mvh  - Stefan -

Horizon

Sledge:>> Tyckte väl att jag kände igen det namnet från någonstans... :)

Har du inte det i din hemsideadress eller nåt?

Skall vi enas om att Doktorn har boffat färdigt på limmet, eller skall vi trycka till honom ytterligare? Jag börjar nästan tycka synd om honom, så som han fabulerar... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

griffin>En djävligt svår diskussion du kom in på. Hur mkt är ett människoliv värt.

Appropå nåt mer lätt, såg några dokumentärer om nya rymdskyttlar på Discovery. Dom borde satsa på de nya smarta ideerna som finns, dock vet jag som ni det som gör att jorden ser ut som den gör, pengar. Men dom nya färjorna som inte behöver startraketer och är i princip helt återanvändbara. Och nya ramjet/scramjet motorer, faschinerande.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

Jepp. Svårt de är. Därför ville jag bara röra på ytan. Dessutom finns det en annan aspekt att diskutera: psykologin bakom hur vi uppfattar sorg på olika avstånd och i olika kulturer, samt medias roll i det hela. Oj. DEN diskussionen skall vi inte starta. Sa jag ordet media? ;)

...och den där dokumentären, tror jag vet vilken du menar och jag har nog sett den (eller nåt liknande iaf). Mycket coola grejer!

Var det med den där "skjuta laser så det blir varmt under"-grejen med. Som de faktiskt fick att funka i liten skala? Ramjets är fetcoola (speciellt på SR-71 om man nu får kalla det ramjet. 60-tals design före sin tid), men stå för energiuttaget på marken och skicka upp saker, det är fasen ännu coolare!

Griffo-miffo
snappahead

Mr Jim

griffin>Appropå media? Kan STARKT rekommendera

En dokumentär om Noam Chomsky vid namn Manufacturing Content..finns att köpa från ordfront för 99 kr, hjärngodis.

Samt Bowling for Columbine som jag har på datorn av Michael Moore.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

sistnämda såg jag nån webfilm från...
snappahead

SledgeHammer

=) Sen har vi ju bullshittaren med flykthastigheten som dök upp nu. Vad ska vi göra åt honom? Flugpapper?
Mvh  - Stefan -

Horizon

Sledge:>> Ja... :-OO  *suck*

Ibland kryllar det av problematiska personer på Daft.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names