News:

No significant change

Main Menu

Grattis Norge?

Started by griffin, January 28, 2003, 14:28:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Clark

Så vitt jag vet kom det väl rätt många videor med en viss Bin Laden som förklarade hur nöjd han var med WTC-krascherna. Så det är väl bevis nog.

Jag har dessutom väldigt svårt att tänka mig att det skulle finnas någon person med samma enorma USA-hat och pengar nog att iscensätta en sådan attack.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

khalifa330

När man åsidosätter sina gamla vänner så får man betala för det förr eller senare,
Om det nu var Sheikh Bin Laden och hans Skägg kompisar som låg bakom denna operation.

Apropå Wag The Dog så är det verkligen en bra film som illustrerar hur det går till.
Stormakter har genom tiderna provocerat fram incidenter för att kunna starta krig.
Nu kan jag bara ett exempel där USA lade näsan i blöt; Tonkin Bukten utanför Vietnam.
Om det är ngn annan som vet ytterligare exempel från andra Stormakters påhitt så kan ni väl nämna det.(ej sarkastiskt menat)

Det dröjer väl fram tills man sitter i rullstol (om man lever så länge) att få reda på sanningen om kapningen under hösten år 2001.

jaja det räcker väl så.
Fly Low, Hit Hard!

Obizzz

amerikanerna själva ;) hehe

lite mer allvarligt menat nu.. det är väl ingenting som säger att mannen på bandet är Bin Laden själv? nu påstår jag inte att det är så men det är ju egentligen inte så mycket till bevis eller?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

khalifa330

Det sades på bandet att han var glad att martyrerna (kaparna) hade lyckats med ett sådan stort företag.
Det binder inte Bin Laden till attentatet, det enda gemensamma jag ser här är föraktet för USA.
Fly Low, Hit Hard!

Clark

Inte för att jag kan dra upp några sådana, men jag har direkt för mig att det fanns klara bevis på transaktioner från Bin Laden och de som utförde dådet. Och de som utförde dåden var väl medlemmar av Al Queda.
Lite idén med terrordåd är ju att visa någotting och därför vill de som gör dem oftast direkt åta sig skulden för det, annars har man ju gjort det i onödan. Och det var väl precis det Bin Laden och hans "Skäggkompisar" gjorde med sina videor, som snabbt spred sig.

Och jag förstår inte riktigt logiken med att provocera fram WTC-attacken för att kunna bomba Afghanistan. Det vore faktiskt rent löjligt, och man får säga vad man vill om USA, men riktigt så krigsvilliga är de inte.

/C

Men vi vet ju egentligen vem som låg bakom alltihopa:

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

griffin

lol

ja jädrar. akta er, det är heta ämnen ni rör i... :)
snappahead

griffin

Det finns hopp i alla fall. Kansk från ett "oväntat" håll, men ändå...

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,256773,00.html

Bättre så Phlerp? :D
snappahead

khalifa330

Det var inte menat i min post att påstå att USA hade provocerat fram WTC attacken.

Utan vad jag menade var att USA håller i dagsläget på att provocera fram ett krig med Irak, när man istället borde koncentrera sig på att ta rätt på Bin-Laden och hans vänner.

Detta enligt min mening för att föra bort ljuset från de nationella problemen i landet samt det MISSLYCKADE kriget mot Terrorismen.

Hur kommer det sig att man inte tar samma hårda tag mot Pakistan Indien Nord-Korea och Israel, alla länder som förutom Nord Korea, INTE har skrivit på icke-spridnings avtalet.

Nej för att Indien, Pakistan och Israel är våra vänner, och att attackera Nordkorea skulle sänka den Asiatiska ekonomin i en ännu djupare kris än var den befinner sig idag.

Usa borde också föregå med gott exempel och rusta ner sin egen WMD arsenal, och när jag ändå är här, USA godkände väl förra året att det skulle bli tillåtet att använda Taktiska Kärnvapen igen?

Det blev lite varmt här..

Tack för att en saklig diskussion föres i detta forum, det hade varit omöjligt på t.ex non-aviation forumet på airliners.net
Fly Low, Hit Hard!