News:

No significant change

Main Menu

Nya problem

Started by Lupson, January 19, 2003, 21:57:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Enligt vad jag läst fungerar det inte med blyertstricket på T-bred cpu:er pga att materialet som processorn är "inkapslad" i (det gröna, brunt på t-bird), har någon slags materialegenskap som gör att det visst inte ska fungera. Men pröva kan jag ju :)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Tja, jag lyckades ändra multiplier på min med blyerts när jag testade runt lite i början.
Mvh  - Stefan -

Lupson

Liket lever på riktigt! Jag vässade upp blyertspennan och fyllde i repan över bryggan, samt målade hela vägen över nogrannt. Fläskade på och applicerade lite pasta, och voila! Post på första försöket :) 1650 sköna Mhz.

Blir lite sne på mig själv eftesom jag visste att det kunde vara ett potentiellt fel. Fast jag minns också att jag tidigare försökt måla igen den bryggan, men då var jag nog inte alls tillräckligt nogrann...

Jaja, nu får jag börja överklocka fanskapet igen också :)

Tackar för all hjälp Sledge, m.fl.

(Fan att jag inte försökte med blyerts på LAN:et i fredags, då hade jag kanske sluppit de där 10 fps:en över FLOT...)

/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".

Horizon

QuoteOriginally posted by Lupson

Jaja, nu får jag börja överklocka fanskapet igen också :)

/Lupson

Tänk bara på vad jag sa om 0,13 mikrometer och överklockning, Luppe. Vore synd om du grillar skiten nu när du äntligen fått den att fungera. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Lupson

Nu har den börjat kinka sig igen :( Igår morse så fick jag det klassiska "no-post"-syndromet på den. Hann inte fixa med det men när jag kom hem så plockade jag loss CPU:n och gjorde om blyertsmålningen av den trasiga brygan. Och visst, den postade så snällt så när jag monterat grejerna igen. Men imorse - no post...gjorde åter om lagningsförsöket men denna gånger lyckades det inte. Tyvärr har jag ju ingen multimeter så jag kan inte kolla ifall lagningen är hel eller inte...usch. Tur att jag kan ploppa i min gamla 750 Mhz:are iaf...

Mvh Lupson - kortklippt.

Horizon

Attans osis, Luppe! Hoppas att du får den att fungera igen. Det är alltid lika trist när datorn börjar krångla... :-X

Men du får vara glad å mina vägnar eftersom jag nu drar ifrån dig duktigt i 3DMark igen. Du förstår nu varför jag köper _fungerande_ saker va? :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Du menar "köper _fungerande_ DYRA saker" va? ;-)

Lupson: Inhandla en penna med ledande färg, en såndär för att reparera kretskort med. Då slipper du ju funderingar på om lagningen fallerat.
Mvh  - Stefan -