News:

No significant change

Main Menu

Nosi Official Calendar 2003

Started by griffin, January 13, 2003, 16:51:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

var finns själva "kalendern" att ladda hem? har lite bilder jag skulle kunna använda som underlägg
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Det är inte riktigt så enkelt :D

Det är i sig inte så svårt, bara lite omständigt. Kalendern är ett Excelark jag gjort, med ett antal fördefinierade "mallar" eller layouter. Man matar in månad, rubrik och lite annat på en inställningssida sen tar man och screencappar det hela, in i photoshop (eller vilket favvoprogram för sådana ändamål man har) och superimposar det hela på den bild man vill ha.

Varför i hela friden så för? Jo, jag letade väldigt mycket efter ett bra kalenderprogram för en tid sedan men inget dög. De flesta har nån fördefinierad layout och alldeles för få inställningsmöjligheter. Många var hårdkodade till visst språk och andra onödigt omständiga att använda. Men framför allt fanns det ingen som såg ut så som jag ville ha det eller som gav möjligheten att fixa till det så.

Så... excel är min "schweiziska armekniv" i datorsammanhang och en haltimme senare hade jag en flexibel kalender *precis* så som jag ville ha den.

Nåväl, antingen får jag bilderna och en beställning på önskad upplösning eller så får du excelarket, vilket du vill.

Finns det BTW intresse av att jag återupptar skapandet av månatliga desktopkalendrar? I så fall, vilka upplösningar är av intresse? Själv kör jag 1600 x 1200

mvh Griffin
snappahead

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Ge mig ett PM med din elbrevsadress så mailar jag
snappahead

Andreas

griffin

Kanske dags att återuppta... eller snarare, jag kör själv med det för jag gillar att ha veckonummer lättåtkomligt. Frågan är om nån annan fortfarande är intresserad av att ha eller tom har egna önskemål...
snappahead

Andreas

griffin

Hehe, då kommer det upp nåt inatt gissar jag. Vi får se vad det blir. Önskad upplösning?
snappahead