News:

No significant change

Main Menu

Nosi Official Calendar 2003

Started by griffin, January 13, 2003, 16:51:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deBug

QuoteOriginally posted by griffin
            Hehe, då kommer det upp nåt inatt gissar jag. Vi får se vad det blir. Önskad upplösning?
Shysst! Ser fram emot det.

Önskar 1280x1024

//deBug

griffin

Ny version av Photoshop så jag leker lite, men det är på G! Format noterade :D
snappahead

SledgeHammer

Gör dem i 2048x1536 så har alla ett bra utgångsläge =)
Mvh  - Stefan -

griffin

copy that! :D Har en del bilder i den upplösningen! Håller på att bråka med Photoshop för fulllt. Sen är det alltid intressant att försöka hitta bra bilder som både är tillräckligt stora, spännande, snygga och lämpliga som bakgrunder....
snappahead

SledgeHammer

Bråkar med... problem? Mig habla photoshop! Hojta om det är nåt speciellt jävligt.
Mvh  - Stefan -

griffin

Njae, jag är väl i grunden ingen fena på Photshop (skulle jag gärna vilja bli dock) men sist jag gjorde kalendrar och lekte med programmet var det version 7 och nu har jag version 8. Jag kan inte sätta fingret på vad som är annorlunda men nåt är det, förutom att jag kanske inte riktigt minns saker.

Just nu gör jag enkla grejer; skapar lager, som jag lägger på varandra med olika funktioner beroende på vad jag klipper in mm. Men lagerhanteringen känns annorlunda i nya versionen, vet dock ej hur.

Finns det några bra onlineresurser för wanna-be photoshoppare, förutom vänliga och kunniga människor ;) Jag tänker nåt man kan sitta i lugn och ro studera...
snappahead

Obizzz

hjälpen i photoshop är rätt bra kolla lite i den får du se.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Haha, där sa du nåt. Det var så uppenbart att jag inte ens prövade, typ! Tack för tipset! :D
snappahead