Var är Weas? och lite andra saker angående NOSIG sidan....

Started by Obizzz, January 11, 2003, 00:49:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Obizzz

det är ju ett tag sedan sidan uppdaterades och jag skulle gärna se att det hände lite mer där nya artiklar och så vidare...

förstår ju att weasl inte har haft tid med flytten och allt han varit med om.

Jag kan gärna åta mig uppdraget att sköta sidan om det är ok med er?

har gjort ett designförslag på hur det skulle se ut med en ny sida

http://w1.486.telia.com/~u48603581/nosig/

vad tycker ni?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

RAY

wow..  snyggt tycker jag..  
ni kanske kan jobba ihop med den..  ?

Horizon

Håller med föregående talare. En liten fundering bara. Borde inte NOSIG skrivas NoSiG?

Nordic Simulator Group

Nu kanske jag sitter och funderar på såna där småsaker igen... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


Obizzz

visst men det jag tänkte mest på var att jag skulle uppdatera ofta eftersom jag ändå besöker forumet dagligen kan jag ju uppdatera i samband med det...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Fan, skitsnyggt ju! Bra jobbat!

Vi behöver lite live uppdateringar, inget ont om tidigare engagemang  (där det också gjorts ett otroligt bra jobb). Vi behöver nån som tar tag i saker, tycker jag!

Om du skall fortsätta uppdatera sidan, lägg till info om IRC kanalen. Även om det just nu idlas mest där är det ytterligare en kanal som folk kan hitta in till gemenskapen genom. Många använder det trots allt och det är ett perfekt medium att t.ex. samlas i innan en träning och innan folk fått igång sina TS.

Vad behövs för info i så fall... Tja, lägg t.ex. till en rubrik IRC och under den t.ex. #nosig@Quakenet

Men som sagt, bra  jobb och initiativ!

mvh Jens/griffin
snappahead

Obizzz

Nej absolut inget fel på det som gjorts tidigare bara det att Weas har ju varit den som haft hand om sidan och han har ju inte varit så aktiv på ett tag på grund av mycket rimliga skäl
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

appråpå hemsida...

jag har en P-100 som är som klippt och skuren för linux och webserver ändamål. Jag hade tänkt sätta upp den och köra min egen och  ev. min battlefield klans hemsida men kan inte pga att jag inte har en IP adress som är åtkomlig utifrån.

Skulle vi vilja ha även nosigs sidor på en sådan burk så ställer jag mer än gärna burken till förfogande, mot att jag får ha det övergripande ansvaret för själva burken.

Vad som då skulle behövas, vilket är lättare sagt än gjort, är en lina där burken kan stå och tugga 24/7. Och vore den platsen dessutom  i närheten av Norrköping är det ju önskvärt. Så i praktiken kanske inte erbjudandet är realistiskt, men jag ville i alla fall nämna det!

Fördelarna med en sådan burk är ju att vi väljer helt och hållet vilken webteknologi vi kan köra och vi har 100% kontroll. Nackdelarna är ju... förutom ovanstånde problematik att vi... har 100% kontroll :)

mvh Griffin
snappahead