News:

No significant change

Main Menu

Äntligen...

Started by Dubble0zero, December 20, 2002, 01:02:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Ja, då har den kommit... kartongen som jag har väntat på i hmm... ungefär en vecka...  :)  

Jag har nyss fått mina efterlängtade 3D glasögon och Track IR, jag beställde allt från eDimentional... de hade bra service, jag mailade ett antal gånger för att jag inte ville betala med kreditkort eller check, och i princip så fick jag svar efter ungefär en halvtimmatimme efter varje mail (om det var på en veckodag)...

Det jag började med att göra när jag hade öppnat kartongen var att tappa glasögonen på golvet...:-OO ...hmm, inte så bra, men det var ingen fara... När jag väl hade kollat på allt så började jag att koppla in glasögonen... (inte Track IR, den ska pluggas in efter instalationen)... Det jag gjorde sen var att kolla på en testbild, jag såg ingen 3D då inte... hmm, jag hade gjort fel... efter ett tags kollande på sladdar och annat så kom jag på att det finn baterier... och självklart så satt ett av de "felvänt" för att de inte skulle bli sämmre under frakten... Jag vände på det, och då funkade allt... Jippi... :p

Sedan började jag installera drivrutinerna... det gick bra... ända fram tills att han hade startat om datorn, för då hade han tagit bort mina gamla bildskärms drivisar... hmmm, nåt fel igen... jaja, tänkte jag, Det är väl bara att installera om de då... så det gjorde jag. Efter det så slocknade skärmen helt... den var helt svart... och den sa inte att den inte hade kontakt. Jaha... jag startade om många gånger... tillslut så kom jag på att jag har min TV kopplad till datorn, den kanske hade "tagit över" på nåt sätt... jag startade den, och mycket riktigt... där var bilden... Windows skrivbordet och allt... Jaja tänkte jag, det är väl bara att installera om orginal drivrutinerna... men det blev i alla fall ingen bild på skärmen... jag tryckte runt en massa (som jag brukar när datorn inte funkar som den ska)... Inget funkade...:-( efter ungefär en timme så kollade jag allt från början, först sladdarna igen och självklart så var det så att skärm sladden hade åkt ur... jaja, då var det problemet löst i alla fall...:-/ Nu var det bara drivrutinerna kvar... jag fortsatte att trycka runt lite som jag brukar, jag installerade om efff entel gånger, jag instalerade från olika zipp filer, o.s.v. efter ennu en timme tröttnade jag, så jag läste för engångs skull igenom "manualen" (4st A5 sidor)... Där stod det att man skulle evinstallera alla bildskärms drivrutiner fört och sedan installera de i ordningen: Grafikkortet först och sterio drivrutinerna sist... Jaha, så jag gjorde det... och äntligen...:D  det funkar... Sen var det bara en fråga om att ställa in hotkeys som passar till de spel man vill spela, jag startade Resistance... och ojojoj... vilken värld (när det var inställt), det blev ett helt annat djup i hela spelet, man uppfattade allt i mer naturlig storlek.... Det är absolut värt de pengarna...

Track IRen ska man inte koppla in förens efter det att man har installerat drivrutinerna... Det står på kartongen, det står i manualen, och det sitter en stor röd klisterlapp på själva kontakten som talar om det... Så jag fattade;) i övrigt så hade jag läst det på internet förut... Jag installerade drivrutinerna, presic efter Glasögon drivrutinerna, sedan fixade jag glasögonen... När glasögonen äntligen funkade så tog jag tag i Track IRen igen... den var bara att koppla in så hittade Windows den, sen kunde man starta programmet och ställa in det man ville... Jag har inte riktigt satt mig in i programmet än, jag kan få den i stället för mus om jag vill, men i Resistance så vill man ju styra huvudet löst, så jag jobbar vidare på det i morgon...

Som sammanfattning så kan jag säga att det jag hittils har märkt av glasögonen är att de är väl värda sina pengar, och Track IRen har jag ju inte riktigt kunna ställa in som jag vill, men om den funkar som en andra mus, så är den ochså väl värd pengarna också... man slipper "tunnelkänslan" i Resistance (jag kände den alldrig så starkt men i alla fall) och så finns det speciellt stöd för MS FS 2002... jag har inte installerat det än så jag kunde inte testa...

Det är ett bra köp, och jag kan varmt rekomendera det. Till flygspel tror jag att Track IRen kan bli ovärdelig om man ställer in den bra, och glasögonen gör ju inte det hela sämmre...;)

Fast kom ihåg, det här är bara första intryck... och jag har faktiskt bara testat de i Resistance...

...000... =)

BEQ

Nästan så jag blir sugen på att åka en sväng till Eskilstuna under julledigheten och få en demonstration.

/BEQ

Dubble0zero

Visst... Kom när du vill (kanske inte julafton), säg bara till i förväg... =)
...000... =)

BEQ

Hoho... Öppna för tomten! Tomten är trött på att stå här ute...!

:) :)

/BEQ

Dubble0zero

Har tomten julklappar med sig... då är det klart att han får komma in... :p
...000... =)

KeyCat

Tack DZ... Blir mer och mer sugen på att skaffa både 3D glasögonen och TrackIR.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

1024x768

85Hz (Fast jag har 100 i windows)
...000... =)

Dubble0zero

Nej, jag får inte huvudvärk... Jag har inte märkt nåt än i alla fall...
Den enda skillnaden förutom att det blir mytcket snyggare är att jag inte tycker att flashpoint "lever" på samma sätt om jag kör utan...;)

Fast jag måste varna lite... Jag fick just reda på att någon (leverans killen), hade lagt packetet två hus bort, så det låg hos min morfar i en dag innan jag fick det... Ett betalt packet värt över 2000 sek hade någon bara ställt på trappen, utan kvittering eller nåt...

Men, det kom ju fram till slut...:)
...000... =)