News:

No significant change

Main Menu

Äntligen...

Started by Dubble0zero, December 20, 2002, 01:02:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Refreshraten är en av anledningarna till varför även jag varit lite tveksam till att beställa 3D glasögonen. Lutar mer mot att börja med TrackIR om LOMAC visar sig vara vad vi alla hoppas på.... Ser även fram emot att läsa dina "första intryck" av TrackIR när du fått igång dem DZ!

ctrl: Oroa dig inte för den nya HD'n, Seagate Barracuda är min favorit och jag har aldrig haft några problem med de  3st 6-20 GB och 2 st 60 GB jag har/haft i olika datorer. Hoppas du är "up and running" igen snart :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Ja, det jag kan säga om track IR är att i MSFS fungerar de utmärkt... Det går att kolla runt i den virtuella cokpitten på ett mycket trevligt sätt och det tog inte många minuter innan jag hade vant mig tillräckligt bra för att kunna dra ytta av det... Fast det borde fungera eftersom att de har speciellt stöd för just MSFS 2k2 i den medföljande programvaran...
Jag har däremot lite problem med att få dem att funka som jag vill i Flashpoint, det finns en keymapping inställning för de, och med den så kan jag skjuta, ladda om o.s.v. men det jag vill kunna göra i flashpoint är att styra huvudet på gubben, och jag har inte kommit på hur det funkar än (det stod i en review att det funkar)... Jag har ställt in de knappar som man styr huvudet med i vanliga fall (det numeriska tangentbordet), men det funkar i alla fall inte. I windows så funkar de och jag har till och med ställt in knapparna i Flashpoint med Track IRen, så det är inte själva Track IRen som det är fel på, det har säkert nåt att göra med Flashpoints inställning för de knapparna, men jag vet inte... Jag tycker att jag har testat allt, men det funkar i alla fall inte...
Jag kan inte påstå att det är lätt att sikta med, och jag tänker inte byta ut musen för styrning av hela gubben i första taget (det hade jag inte räknat med heller) men i simulatorer så funkare de, jag har inte testat i någon krigssimulator än (min hårddisk är full och jag har ingen installerad), men om det funkar lika bra som i MSFS så kommer det att förbättra avsevärt... (om man inte kör med "spårning" av fienden i vanliga fall;) )
...000... =)

Assassin

Fungerar allt det där med Falcon 4? ;)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Dubble0zero

På deras hemsida står det att det fungerar med F4... i alla fall 3D glasögonen.
...000... =)

Dubble0zero

Jag bara måste skriva det här... Det kanske låter som reklam, men då får det väl göra det...
Som någon kanske har hört så slutade mina 3D glasögon att fungera för ett tags sedan, jag skrev till eDimentional och "klagade" (på ett mycket inställsamt sätt;) ), de sa att jag skulle göra ett test med ett program som jag kunde ladda ner från deras hemsida, om det inte fungerade då så skulle jag skriva det så skulle de skicka ett par nya glasögon...
När jag laddade ner det programmet så slutade mitt nätverks kort genast att fungera, och så fick jag inte i gång själva programmet, så jag slängde det (och var tvungen att at ut nätverkskortet och sätta i det igen för att det skulle funka)... Sedan så skrev jag som det var att jag inte kunde använda det programmet, men jag hade använt det program som följde med på CD, jag sa att jag hade testat det, och att det inte hade funkat...
och så nu några veckor senare så kommer ett paket på posten innehållande ett par nya 3D glasögon... Mycket trevlig överaskning... :) :) :)

Förlåt om det här börjar se ut som en reklam pelare... men jag var bara tvungen att få ut det här...:)
...000... =)

Weas

Angående Refresh rates,

60 Hz är ju som ni vet plågsamt, men 42,5 för varje öga käns inte alls på samma sätt. man känner inte alls att det är sämre än 85 normalt.

Men en annan fråga, om tajmingen är dålig får man skuggor, vilken även kan bero på skärmen, även kallade "ghosts" när bilden lyser igenom den stängda LCDÃ,´n, Har du sånt? Oftast bara ljusa partier, solen, vita saker osv...

Nästa fråga, förstör glasögonen skärpan? man tittar ju trots allt genom ett tunt kristallskikt. är det svårt att se detaljer osv?

Sugen på köp, men kanske tar en billigare variant ;-)

Nordic Simulator Group
www.nosig.se

SledgeHammer

Tom 75Hz suger hårt...

Personligen upplever jag eDimensional som jobbiga. Mina ögon tycker helt klart att de flimrar.
Mvh  - Stefan -

Dubble0zero

Ja, här går det fram och tillbaka... Nu verkar det som om det nya paret glasögon också har gått sönder... :-( :-( :-(  Jag har inte skrivit och klagat än, men det kommer nog... Jag vet inte riktigt varför, men vad jag vet så har jag inte gjort något fel, jag bara har satt på mig glasögonen och tryckt på on knappen... men men, jag får se hur jag gör med det...

Jaja, nu till frågan... Det där med "Ghosts" har jag haft, inte av solen, men när jag ställde in en klarröd Ferrari 360 i Flashpoint så blev det så, detta gick att åtgärda genom att ställa ner gamman i stereoegenskaperna, efter det så har jag fått bort det i princip helt (jag tänker inte på det när jag spelar)...
Det där med skärpan har jag inte märkt något av, men jag vet inte hur kräsen jag är på sånt... och nu till det med refresh raten, faktum är att jag har sett att det har flimmrat, men bara om jag har försökt att se det, när jag spelar så glömmer jag bort det helt, och det stör inte... (och det är en välldigt trevlig upplevelse att springa omkring i djungeln och jaga VC i 3D;) fast det vet ni ju redan...)

Men som sagt, de har nog gått sönder nu så jag vet inte hur possitiv jag är X-(
...000... =)