News:

No significant change

Main Menu

Julklappar...

Started by Dubble0zero, December 17, 2002, 18:21:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

T0TT

vaför inte båda?? finns det hjärterum finns det hårddiskrum!! :D
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+,  MMX,  3DNow (2 CPUs)
2048MB RAM
NVIDIA GeForce 6600 GT x2 SLI
Sound Blaster Audigy 2 Platinum
Logitech z-5500

Clark

Inte så starka känslor hos mig. Lo-Mac släpps inte förrän i mars, så det är nog bäst att köpa Falcon nu. Det finns fler alternativ, men jag vågar inte ta upp dem här i Falcon-forumet med tanke på att Mav är på krigsstigen...

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Dubble0zero

Haha... jag får hålla mig borta från Maverix nu ett tag då...:p

Men, ok då kan man ju se till att skaffa F4, så kan jag börja vara med er på söndagar också, fast jag får nog träna lite innan...
;)
...000... =)

griffin

Ok... Men allt beror på vad man är ute efter för lir.

T.ex kan jag rekommendera IL-2. Jag vet, Forgotten Battles på G. Men IL-2 är bra!

Jag skulle nog rekommendera Falcon, nu som då som i morgon. LOMAC ser ut att rocka, men det dröjer innan vi dödliga får suga på den karamellen :)

Men OM du måste väja - tag Falcon för ett lir som ger maximalt med simulering och online lir med modern Jet.

Välj IL-2 om du vill ha snabb, realistisk (?) propeller röj i WW2. Sen kommer add-onen FB och då jädrar!

Vänta tills LOMAC kommer för en ny, modern sim som jag gissar har mer på grafik och fysik fronten än t.ex. Falcon, men kanske mindre på kampanj och onlinebiten (?)

Griffin

snappahead

T0TT

Griffin:

*snyft* va fint talat... blir så rörd... håller med fullständigt *snyft*
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+,  MMX,  3DNow (2 CPUs)
2048MB RAM
NVIDIA GeForce 6600 GT x2 SLI
Sound Blaster Audigy 2 Platinum
Logitech z-5500

Dubble0zero

Ja, IL2 har jag lånat från mina kusiner och kan lägga in om ett tag (lite problem med en hårddisk), och eftersom det går att köra utan skiva så kan man säga att jag redan har det...:D
Men det låte som om det skulle vara bra att önska sig F4 i julklapp nu, så kan man ju fylla på förådet av spel senare...
;)
...000... =)

Ickx

QuoteOriginally posted by Clark

Inte så starka känslor hos mig. Lo-Mac släpps inte förrän i mars, så det är nog bäst att köpa Falcon nu. Det finns fler alternativ, men jag vågar inte ta upp dem här i Falcon-forumet med tanke på att Mav är på krigsstigen...

/C

Mav har nog lugnat ner sig nu så du kanske kan tippsa om lite andra sims ;) Jag har ingen erfarenhet av den här typen av spel så skulle behöva lite hjälp att hitta något att spela. Tidigare har jag bara spelat en del MS Flight Sim och diverse WW2-sims.

Clark

Ok, får väl ta risken då :)

Jag skulle rekommendera Jane's F/A-18, dels för att den är något lättare att komma in i än Falcon 4 SP3 om du inte kört nåt sånt här innan, och dels för att den är fantastiskt stabil i MP. Min favorit.
Problemet är väl att den inte är så lätt att få tag på numera, vilket inte Falcon är heller för den delen.
Så om du inte vill vänta på LOMAC och är ute efter en realistisk, modern flygsim så står det mellan Falcon och F/A-18 enligt mig, lite beroende vilken du får tag på :)

Andra alternativ är Strike Fighters, vilken jag har skrivit en recension på här på forumet, men den behöver verkligen en patch, men ser mycket lovande ut.

Hoppas detta hjälper!

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1