News:

No significant change

Main Menu

Göteborgsservern

Started by bALoO, December 17, 2002, 14:30:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bALoO

Nu är vår server på gång upp igen. Ligger i testfasen för att hitta optimala inställningar för den. Kommer inte ihåg vilka variabler som skulle ändras för att truppbonusen inte skulle försvinna efter bara 4 timmar så om det är någon som vet/kommer ihåg variabeln/variablerna är så vore jag tacksam för svar.

För de som vill vara med i kriget så är IP till servern just nu: 130.241.141.117
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Jag hoppar förhoppningsvis in och flyger lite ikväll...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

bALoO

Då jag inte har ork till mycket annat nu så plockar jag ner servern för underhålle en liten stund. Defragmentering hägrar.

bALoO

Så, nu har jag defragmenterat klart och Horizon har varit här tillsammans med Lupson för att inspektera inställningarna. Vi lyckade inte hitta vilken variabel som skall sättas för att ett nedskjutet flygplan skall vara nedskjutet men truppbonusen kommer i alla fall att gälla 14 timmar efter det att man lämnar servern.

Fluff och jag hade nu tänkt inviga servern för att se att det flyter som det skall. Är det någon annan som vill vara med så finns vi på TS om ett litet tag. Vi skall bara installera Falcon igen på våra burkar.

SledgeHammer

set g_bRealisticAttrition 1

Vassego! =)
Mvh  - Stefan -

Horizon

Tack Sledge, vi kunde banne mig inte komma på vad det hette. :)

Jag och Clark planerar att flyga strax efter klockan 22.00 ikväll. Vi finns på TS. Väl mött!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

Tackar så mycket Sledgehammer.

Trevligt att lite folk dök upp så här första kvällen. För att inga obehöriga skall ta sig in så har vi nu satt ett lösenord på servern.
Lösen är samma som för TS: hejsna

Innan man ansluter bör man kontrollera så att det inte finns ett gäng på TS som redan är inne och flyger. Detta då det är fet CTD-varning om någon ansluter till servern när ett gäng redan är inne och flyger.

Kan inte komma på fler såna däringa saker som var bra att tänka på när det gäller paranoidspelet F4 men det finns säkert en och annan som har fler tips för att öka stabiliteten. Det skall nämnas att jag defraggade servern idag så jag tror vi kan vänta tills i övermorgon innan vi gör det igen. ;)