News:

No significant change

Main Menu

Göteborgsservern

Started by bALoO, December 17, 2002, 14:30:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

zebra

Försökte hitta servern igår,, utan resultat... Gjorde jag fel tro,, eller var den nere?

z.

Phlerp

Servern tjänstgjorde som filmmaskin igårkväll efter att Horizon loggat ut. Vi jobbar på en mer "permanent" lösning.

Horizon

Jag var inne och röjde lite bland Mig-23'orna. :)  Tog väl ner en 6-8 stycken under två uppdrag. Skulle flugit lite idag också, men då fanns inte servern kvar. Ser fram mot er permanenta lösning. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

QuoteOriginally posted by Horizon
Ser fram mot er permanenta lösning.
Exakt hur permanent den blir vet jag inte just nu, men meningen är väl iaf att den inte skall försvinna då och då. Någon som vet minimikraven för att få en falconserver att fungera utan problem?

Lupson

Var inne på GBG-servern och flög tre uppdrag under Torsdagskvällen.

Det första uppdraget var en BARCAP där jag och min AI-vingman sammanlagt sköt ner nio fiendeplan, tror det rörde sig om 2 MiG-19, 1 SU-25, 2 MiG-23 och 4 MiG-21. Stort tack till Fluff som via TS agerade AWACS åt mig!

Det andra uppdraget var inte lika lyckat. Jag skulle ge lite CAS åt våra grabbar vid FLOT men dessvärre kryllade det av MiG:ar i området och en 21:a fick in en AA-2 på mig.

Vid kvällens sista uppdrag kände jag att det var säkrast att jag höll mig till BARCAPs så jag lastade min och vingmannens kärror fulla med Slammers och bränsletankar. Ett mycket lyckat uppdrag där jag sänkte 4 MiG-29, 2 MiG-23 och en MD-500. Min rotekamrat prickade en MiG-21 och en Il-28. Jag trodde på minst en DFC vid hemkomsten men dessvärre tyckte befälen inte att jag hållit mig inom mitt ansvarsområde....

Sammanlagt 18 fi i utbyte mot en enda F-16. A good days work! Hoppas få se fler av Er titta in på servern framöver! Fi har ännu många plan i luften!

/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Hade inte servern varit nere under dagen så hade jag varit inne och krigat lite till idag. Nu fick det bli övning av SA i min egen kampanj istället. Skall se om det inte går att flyga ett litet mission nu innan sängdax. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Jag ligger fortfarande på TeamSpeak ifall du vill ha flygsällskap...om inte - vet inte om grabbarna sagt det, men ställ klockan på Stop innan du avslutar så inte tiden rusar iväg.
/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".

Lupson

Horizon och jag flög lite till senare på kvällen. Förutom att  vår 4-ship plockade ner ytterligare 14 hyfsat kommunistiska flygmaskiner så buggade det en del också. Servern vägrade att gå med på att jag släppt mina tankar vid bägge uppdragen vi körde, så min F-16 flög ungefär som en höggravid bandtraktor...sen gick det inte att fälla ut landningsstället heller så jag fick buklanda. När jag väl låg där på banan som en självdöd Anna Nicole var man väl sådär kaxig, och när jag tog exit så observerade Horizon hur mitt plan plötsligt fick landningsställ och dropptankar tillbaka....SUPRISE!!

Vad jag vill få fram med denna lilla uppsats är att herrarna på Viktoria nog får ta ett savegame och starta om servern en smula....brukar ju hjälpa mot sådana företeelser..
/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.