News:

No significant change

Main Menu

Tour of Duty 0.24 klar

Started by KeyCat, December 17, 2002, 02:14:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Har filat en hel del på denna nu men det är långt ifrån klart, dock så pass klart att det går att köra och om vi vill kan vi köra det på tisdagar? Tänk dock på att det är "work in progress" och jag vill inte att den sprids utanför "NOSIG gänget" ännu. Vet ej heller vad resultatet blir vid många spelar i MP, bara testat med två som mest.

Här kommer en kort sammanfattning av Tour of Duty i nuvarande version.

-  Baserat på Adammo's script som gör större delen av Ia Drang fientlig.

- Majoriteten av fiende trupperna genereras dynamisk (både till antalet och deras skill level) men är blandade med statiskt utsatta objekt som använder "placement radius" + "probability" vilket gör att två uppdrag aldrig är lika!

- Aktiv miljö runt om kring (dock begränsad för att spara resurser).

- 8 st LRRP varav officeraren har möjlighet att välja vapen till sin grupp i briefingen.

- 8 st Air Cav. varav officeraren har möjlighet att välja vapen till sin grupp i briefingen.

- 2 st Air Cav. pilot och gunner till en Huey (endast pistoler).

- En AI styrd Huey Slick som kallas på via radio står till förfogande för insertion/extraction.

- En AI styrd Cobra Gunship som kallas på via radio står till förfogande för CAS support.

- Artilleri som kallas på via radio står till förfogande för support. Dock för drogade för att ställa in pjäserna helt rätt :D

- Claymore minor finns i utrustningen.

Slutmålet är att göra ett dynamiskt co-op uppdrag som kan köras många gånger utan att uppleva allt för stor upprepning. Finns för nuvarande inget specifikt "objective" utan alla uppdrag blir typ Search & Destroy med de medel som står till förfogande. Som sagt så är det WIP och det kommer mer... När/om den blir helt färdig så tänkte jag släppa den som en mall (template) som andra kan utgå ifrån när de gör Nam uppdrag.

Har testat en del andra saker som slumpmässigt väder och tid, air strike support etc. men de har inte fungerat så bra i MP (funkar dock bra i SP) så de får vänta tills jag luskat ut om det går att lösa....

Vill passa på att tacka Jotte, Debug, Renegade, Clark för tester vid olika tillfälle den senaste veckan!

/Christer (a.k.a KeyCat)

PS: Jag tror att ctrl kommer att längta hem om han läser detta ;)

>> It's all about teamwork! <<

SledgeHammer

Men... jänkarna var ju ganska bra på att skjuta artilleri och att använda sig av det.
Mvh  - Stefan -

Jotte

Det beror på OPF motorn, inte på att det är amerikaner som skjuter. :p ;)

Snyggt jobbat KeyCat, ska bli kul att testa. :)

granQ

keycat, hur funkar arty då? vilken typ av script. Man kan ju faktiskt göra helt 100 % artilleri så att vill du ha det effektivare så ska det gå att fixa..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Clark

Ja, för artilleriet träffade ungefär 1,5 km fel. Så det vore bra att kunna få det något mera exakt, dock ej 100%.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

KeyCat

Orsaken att artilleriet suger beror nog snarare på felberäkning/bug än simulerade opiater :p

Det script jag utgått från är skrivet av "Doolittle" och jag är säker på att det går att fixa, har dock inte hunnit dit ännu... granQ, har du tips på annat art. script som funkar i MP så tipsa gärna...

Av det jag lärt hitintills så märks att scriptmotorn från början inte designades för MP när de startade för 4-5 år sedan utan det kom nog dit en bit in i projektet. BIS verkar ha gjort (och gör) sitt bästa för att förbättra det för MP men resultatet blir att man måste gå en massa omvägar för att få saker och ting att fungera i MP, vilket tar tid och kräver mycket testning...

Ser det som långtidsprojekt och periodvis kommer jag att ha tid att lägga till, fixa och förbättra men just nu ville jag få något som vi kunde använda på tisdagar om vi inte har andra bra co-op mission.

PS: Kom och tänka på att jag inte vet vart ctrl rest och sitter han i solen med två top-less brudar i knät, en single malt i handen och en cigarr i munnen lär han ju knappast sakna oss :D :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

KeyCat

Efter kvällens tester så är det uppenbart att mer jobb behövs för att hitta rätt balans på utspridningen av fiende. Som det är nu kryllar det av fienden vid varje LZ medans det är ganska tomt vid andra strategiska ställen typ övergångar/vissa byar.

Roligt att träffa lite nytt folk och hoppas vi inte tråka ut dig med allt babbel GoLo ;) Hoppas du joinar fler gånger...

/Christer (a.k.a KeyCat)

Dubble0zero

GoLo kommer att vara med mer, jag känner honom, det var jag som fick hit honom...:)
Och om han på nåt sätt skulle fundera på att lämmna oss så kan jag ju övertala honom igen...och igen...och igen...;)

Det var kul att köra ikväll, men som sagt lite finslipning och så blir det där en otroligt bra grund till många spännande uppdrag...:)
...000... =)