News:

No significant change

Main Menu

F4 Red Flag - Team vs Team

Started by KeyCat, December 10, 2002, 17:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

#8
Ett förtydligande: "Ganska mycket?" var riktat till Mav

=) S**la på du! Det gör jag med. Och GOTYE ska införskaffas som julklapp till mig själv.
Mvh  - Stefan -


Clark

Låter bra Sledge, då får vi förhoppningsvis se dig på tisdagarna. De bästa julklapparna köper man till sig själv :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Maverix

#10
Låter lovande ctrl.

Maverix

Horizon

Maverix:>>

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga för att få dig att förstå Mav... Vissa människor har inte bara ett eller två intressen här i livet (inte sagt som en pik till någon). Jag själv har ett oändligt antal intressen, och det är mer av en förbannelse än en ynnest. Jag försöker att koncentrera mig på några få saker så att de blir ordentligt gjorda, men i nästa sekund lockar något annat.

Ta det här med sport till exempel. Jag har provat på massor av olika sporter och grenar, och jag tycker att de var lika roliga allihop, men jag kan aldrig bestämma mig för att bara syssla med en av dem. Därför hattar jag runt mellan fotboll, kampsport, styrketräning, amerikansk fotboll, badminton, löpning, enduro osv...

Samma sak är det med fritidsintressen. En söndag vill jag köra F4 med er andra, nästa söndag vill jag ta en promenad i skogen, nästa söndag vill jag se en film med polarna... Att jag överhuvudtaget har varit med så mycket som jag har varit under våra onlinesessioner är enligt mig själv ett under. (Se det som att ni är trevliga att umgås med! :) ).

Jag undrar verkligen om den dagen kommer då jag med lugn i sinnet kan sätta mig ner och bara samla frimärken... Men det vill jag inte, för jag trivs med att vara mannen med de många intressena. Ett vidare sinne skapar en bred, kunnig och social person tror jag. Därför är jag nöjd med att aldrig känna mig nöjd. :)

Det finns alltid något mer att upptäcka!

Nu spårade jag väl ur lite, men summan av kardemumman skulle vara att jag aldrig kan lova dig att jag alltid kan vara med en viss veckodag, vecka ut och vecka in. Huruvida jag deltager är helt enkelt en fråga om vad som lockar mig just den dagen.

Visst lovar jag att vara med om jag har sagt det dagen innan till exempel, men att boka en dag i veckan som "för all tid Falcon-dag" fungerar inte för mig, tyvärr... :-/

Hoppas att du nu förstår lite bättre varför det inte alltid blir någon riktig kontinuitet i flygandet (OCH OFP-spelandet) för min del.

Med vänliga hälsningar / Horizonten
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

Mycket bra post Horizon. Jag är nog nåt liknande själv, har väldigt många intressen som jag hela tiden växlar emellan. Detta gäller flygsimulatorer också, jag kan en vecka tycka det vore väldigt kul att flyga Falcon, men nästa orkar jag inte ens starta det. Hellre göra nåt helt annat.
Tisdagens OPF är däremot lite helig, men jag är inte med alltid för det men jag försöker så ofta som möjligt.

"A man should have a hobby!", och jag har flera... :)
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Maverix

#13
Horizon, Det handlar inte om att "boka" upp en dag, tror ni det så har ni missförstått mig hel, har väl med åldern att göra,,, ni håller väl på att "upptäcka" världen.
Finns det inget intresse som helst att "avancera" i Falcon, att vara samspelt när man flyger, är det inte det som är tjusningen med Falcon?
Vad gör riktiga stridspiloter, sitter de inte på skolbänken i några år och flyger i några år innan de ger sig ut i strid, att inte flyga mer aktivt med Falcon är som att försöka tända en brasa i ösregn med endast en tändsticka.

Enligt mitt tycke är det HELT bortkastad tid att vara så oaktiv som de flesta här verkar vara, jag håller hellre på med annat, därför vill jag tackar alla som jag träffat över nätet, ctrl, Horizon, KeyCat, zebra, RedOne och Bax, jag lämnar NOSIG gänget.


Tack för mig.  

Maverix

griffin

Oj. Synd.

Alltså Maverix, är det så hemskt att alla inte spelar? Jag är en av de du rimligtvis "föraktar" pga dåligt engagemang i spelandet - jag snackar ju mest skit. Det är en risk jag tar - för min del så är detta forum ett sätt att träffa andra flygintresserade och prata flyg. Jag flyger gärna, men det är inte MITT primära syfte med detta forum. Är det så fel?

Dra inte in ålder i det här, det är nog farligt. Själv är jag 28 och om jag håller på att "upttäcka" världen eller inte vet jag, men jag har familj, massor med intressen och ett jobb som tar ut sin rätt. Så det här med att sätta sig 21 varje kväll kanske inte är så enkelt för alla. Vi är inte riktiga stridspiloter. (nåja, med ett par undantag).

Jag skulle inget hellre än vilja avancera inom flygingen och köra autentiska uppdrag med Falcon men jag upplever att jag inte har tiden och kanske framför allt engagemanget att lära upp mig till den nivån. Någon får gärna motbevisa mig där, för det handlar inte om att jag inte vill.

Däremot så jag blir nästan lite avskräckt av att det är så seriöst bitvist - hur skulle jag som är så kass kunna tillföra något utan att ha läst på Brevity förkortningar hit, kan radarsystem dit etc? Då rattar jag hellre Sturmovik i tystnad och njuter av alla roliga saker det pratas om här. Är det så fel?

Så, jag är inte inaktiv här. Jag gör bara andra saker än att flyga Falcon. Jag hoppas verkligen inte det är nåt som upprör. Och vad det gäller Falcon, jag är gärna med och lirar om ni står ut med en newbie och håller er till vardagar (veckopendlar).

Hoppas att du kan ändra uppfattning. Trist att du anser dig behöva lämna NOSIG, finns det inget mellanting?

Griffin
snappahead

Horizon

Trist att du känner så, Boban.

Hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och dyker upp här igen. Det var trevligt att flyga med dig så länge det varade.

Väl mött igen.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names