Ska man skratta eller gråta åt sånt här?

Started by Jotte, December 02, 2002, 07:52:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikke_EAF331

:-OO
Nån har sett för mycket på, ja vad? Pluton B i Vietnam?
Tillåt mig att tvivla på att han verkligen är USMC...
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Phlerp

Tyvärr många amerikaner i ett nötskal... många, inte alla.

Deras världsbild är ofta ganska enkel: Vi är goda och dom är onda. Om du inte är med oss så är du mot oss och då skall vi bomba skiten ur er.... Detta är iaf vad man stöter på i diskussionsforum ganska ofta och det mest skrämmande är att det ofta verkar vara fullvuxna människor (man vet ju ifs inte så noga på nätet).

Horizon

Håller med om att amerikanarna kan vara lite väl inskränkta i vissa sammanhang. Det märks när man surfar lite på SimHQ's forum. :-OO
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

Obizzz instämmer till fullo i vissa fall är det nästan skrämmande. Hur man än lägger fram sanningen framför näsan på dem kommer de på undanflykter och förnekar hur det ligger till, de går helt enkelt inte att föra en diskussion med :(
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jotte

En av de största anledningarna till att jag undviker SimHQ numera är just det ni nämnt.

Från "overthere" kommer alltid sanningen hela sanningen och inget utom sanningen.... hur helylle, maplesyrup, stars and stripes draperade det än må vara så är det alltid helt sant, alla andra sysslar med propagande, inte USA..... :-OO

CNN=Pravda USA som det är idag. De (USA's journalistkår) har ett sjukt kompisförhållande till den sittande administartionen. Snacka om att de agerar nickedockor. :-OO :-X

Horizon

Gå Jotte, gå! :D

*Nickar och muttrar och kliar sig i skäggstubben och håller med*
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Ja nu har jag fått hasplat ur mig det. :D  Känns mkt bättre. :)