Vietnam rescue mission ikväll?

Started by KeyCat, November 30, 2002, 11:48:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Någon mer än jag som är sugen på lite co-op ikväll (lördag 021130)? Har två nya co-op mission av Blake (Kyllikki gänget) och breifingen följer...

Plei Me Raid IIa
------------------

Date: June 2, 1971

US Marines and elements of 1st Cavarly Divsion (Airmobile) conduct a joint
search-and-rescue operation to extract possible survivors from helo crash at LZ Columbus. But operation is interrupted by a fierce Vietcong assault towards Marine garrison at Plei Me SF base. Marines fight for their lives while Air Cavarly charges in with reinforcements.

ARVN Rescue
---------------

Date: May 23, 1971

A number of ARVN (south-vietnamese army) officers have been captured in
recent ambush by a local VC batallion. To boost ARVN morale, Joint chief-of-staff,
South-East Asia, has come up with a plan to free the officers  from P.O.W. camp at
Plei The.

6-man SEAL team in patrol craft is tasked to advance along the river and ambush VC convoy moving to the VC compound. Air Cavarly detachment is helicoptered up north and will attack the POW camp through the jungle. UH-1 medevac is on standby to evacuate possible casualties to field hospital. Heavy VC patrol activity is expected.

Avsedda för upp till 16-19 stycken spelare så ju fler vi är desto roligare blir det :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Jag kan tänka mig att ta ett co-op nu under eftermiddagen det är ju för dj-vla kallt för att vara ute ändå :D

TS1-servern i GBG verkar vara nere men jag har ICQ (#930126) igång. Skall försöka få upp en alternativ TS1 server som vi kan använda.

UPDATERING: En alternativ TS1 server kommer upp inom 15 minuter, ligger på den sen...

IP#: renegade.mine.nu
 Lösen: teamwork

granQ hostar OFP:R version 1.90 på följande IP-nummer (uppe nu!)

IP#: 194.0.234.146

/Christer (a.k.a KeyCat)

KeyCat

TS1 servern är uppe?

Lirade ett par mission med granQ och Shar... Bra mission de här men svåra, behöver vara fler :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

KeyCat

Ja, det första uppdraget vi körde (ARVN Rescue) var asskoj! Trodde aldrig vi skulle överleva första anfallet vid byn. Det var ju hur många som helst som sprang runt i mörkblå pyamas och sköt mot oss och granQ låg pyrt till ett tag :p

Blev klart imponerad över din skicklighet med den stora MG'n. Själv träffar jag inte ett skit med den!

Hoppas vi kan höras igen på TS1 servern senare ikväll vid 2200-2230 tiden.

/Christer (a.k.a KeyCat)

granQ

jo, tackar för hjälpen, mäktigt va det.. vilken räddning man fick, 30 skott, skaddad och bakom en buske med massa VC som springer runt..  så kommer det tuffa SAR teamet och räddar en.. tycker ni borde fått en purple heart för det eller något.. dock postumt eftersom det gick åt helvete sen ;)

22.00 hostar jag igen.. fått ett annat uppdrag som hette "we were soldiers" ingen aning om det är bra.. men vi börjar med det vi körde innan rädda POW's..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Shar

Hehe... Ur askan in i elden ungefär, innan jag sprang fram och gav dig lite mer ammo så hade jag stött ihop med några VC's i byn - som inte blev glada. :p
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.

SledgeHammer

Eftersom det heter "We Were Soldiers" så kan du ju kasta ett öga på http://www.lzxray.com

Antagligen finns det en tanke bakom namnet...kan man hoppas iaf.
Mvh  - Stefan -

KeyCat

Kunde tyvärr inte joina igårkväll men är sugen på revansch i eftermiddag (söndag, innan F4). Ligger på TS och/eller ICQ.

Var e Jotte, Horizon, Clark, GD, Swebeast etc. när man som bäst behöver dem? ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)