News:

No significant change

Main Menu

F-22 Pro, är det något att lägga pengar på?

Started by Gakulan Rider, November 27, 2002, 19:19:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Gakulan Rider

Tjenare. Jag är alldeles ny här och jag har några frågor.

Jag har börjat spela IL-2 Sturmovik och ska köpa mig en ny flygspak. Idag såg jag en gammal Thrustmaster F-22 Pro för halva priset stå och skräpa i en butik. De hade även gasreglage från Thrustmaster för halva priset.
Jag undrar lite över hur pass bra köp ett sådant kit kan vara? 6-700:- för spaken och 300:- för gasreglaget.
Har F-22'an "twist-handle" för rodren förresten? Att köpa pedaler också blir nog en lite för stor påfrestning för min plånbok tyvärr.


Jag undrar även lite om det här med FF. Är det något att ha eller sabbar det mer än det gör nytta? Jag har märkt att alla lite bättre spakar saknar FF och det måste väl betyda något?



Tacksam för svar
/marcus

Phlerp

Måste säga att efter att ha inhandlat en Cougar så känns alla andra thrustmaster stickor väldigt plastiga. X-36 tycker jag är acceptabel men min gamla FLCS (eller vad det nu var den heter) går inte att använda eftersom man bara tänker på den tunga cougarn... Svårt att vara opartisk i detta samanhang ;)

Gakulan Rider

Okej, tackför svaret. Jag har fått svar på ett annat forum också och där verkar det inte som att F-22'an är så myckat att satsa på.
Jag hade tänkt lägga 500-1000:- på ny spak och då är frågan vad som kan vara vettigt. FF eller inte... hmmm...

Phlerp

I den prisklassen kan jag egentligen bara rekomendera X-36:an som går att få för ett kalaspris på pricerunner. Eller vad säger ni andra?

Gakulan Rider

X-36 verkar inte finnas längre, däremot såg jag att Webhallen har bra pris på X-45'an, 1100:- inkl frakt.
Skit, jag verkar höja budgeten hela tiden, det slutar väl med att jag köper hela Cougar-kitet med pedaler och allt. :D

Gakulan Rider

Kollade med Webhallen och de har X-36'an.
Jag kom på att jag har en gammal trasig Thrustmaster-ratt. Man borde ju kunna använda pedalstället från den?

Mr Jim

Jag hade THrustmasters F-22:a innan jag sålde hela det kittet för att ha råd att flytta upp till UMeå och plugga, Nu har jag en Saitek X36 som jag är nöjd med. Tyckte dock MKT om F-22:an och medföljande gasreglage. Väldigt "fasta" grejer. Verkade som du kunde få dom rätt billigt också. Men jag tror på webhallen kan man kirra digital Saitek X36 för typ 500 kr?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Gakulan Rider

Jess, en Saitek X-36 för 600:- från Webhallen lär det nog bli.