News:

No significant change

Main Menu

FS2004

Started by TrakDah, June 21, 2003, 16:45:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Stäng av/Sätt till programkontroll Anisotropiska filter i dina grafikkortsinställningar.

/TD

TrakDah

Är du ute efter att ha Tullinge och andra mindre flygplatser (speciellt i mindre länder såsom sverige) så har du fel spel. Det är inte för att flyga på Tullinge man har FS... Jag tycker FS gör det mesta rätt väl. Bättre går knappast att önska av ett spel som täcker hela jorden minus polerna. (kan dock hålla med om att Tullinge är waaaaay-off)

2D paneler i FS har alltid varit approximationer med syfte at få in så mycket som möjligt på liten yta. 3D är som det ser ut på riktigt.
Autogen e förbaskat bra i denna release - det är en av höjdpunkterna i FS2004 som jag ser det. Sen att det aldrig blir helt rätt skiter jag i, det lyfter hela upplevelsen flera kilometer :)

Det är känt att ATC använder nordamerikansk terminologi, men spelar det nån roll? FUnkar bra för mig i varje fall (fast det är trist att ATC inte kan skilja på 152 och 747, utan har samma låååånga inflygning för bägge. Tar timmar i 152:an)

Enligt forum ska man hellst inte ladda gamla extra-kartor för de interagerar inte väl med FS2004, speciellt med tanke på att FS2004 nu har detaljerade flygplatser med taxi-skyltar och annat som kommer att "sticka upp" genom det sceneri du eventuellt laddar på och visa fel.
Dessutom har man kvar det problemet med FS2004 att extra kartor läggs ovanpå FS egna, dvs dubbelt så mycket grafik att räkna på. :(

Hoppas du (lär dig?) att gilla FS2004, jag tycker fortfarande det är en riktigt bra FS-version!

/TD

TrakDah

misstolkade tydligen dig, ja... Big sorry.

/TD