News:

No significant change

Main Menu

Min HOTAS cougar, på blocket

Started by Sticky, July 27, 2006, 15:41:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Visst kommer det att bli roder... Jag har ingen egentlig stickfile (standard gameprofil) men har mappat allt nästan 100% realistiskt nu. Det största skälet till att jag slog till på den här Cougarn är att det nästan inte går att köra utan i nya std. Jag har inte haft DMS i någon tidigare version men nu känns det som ett måste.

Trim (POV) är idag view men kanske kommer att ändra till nått i stil med (2d-vy, 3d-vy, padlock och center TIR)

Igår kväll lyckades jag få iväg LGB :D Nu ska jag se om jag lyckas få iväg några 65or.

Force mod... Du ska inte sälja din till ett bra pris Obizzz ? Du som bara kör bil numera :p
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

Tar tacksamt emot filer så jag kan få rng och speedbrake att fungera som det ska :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



F16_Filur

Sticky ---> Jag upplevde också att det blev svårare att vinna dueller med Cougarn. När jag efter ett tag testade med en "skitspak" som Cyborg Evo vann jag mycket lättare. Men det är en vanesak + hur man placerar sakerna. På många bilder verkar folk ha reglagen på varsin sida om tangentbordet, och jag fattar inte hur de kan flyga så? Med det motståndet behövde jag dels spänna fast dem vid något så de inte tippade, dels placera dem vid sidan och mellan knäna. Flygkänslan ökade enormt.

Sticky

Jo, den är ju väldigt populär, men jag vande mig aldrig vid den. Och jag hade aldrig möjligheten att fixa en bra ställning till den tyvärr, men jag kan tänka mig att det går mkt bättre om man spänner fast den mellan benen... Eftersom jag inte spelar Falcon så klarar jag mig ganska bra egentligen med min nya mjuka 12 knappars joystick. Nu när jag har fått min trackir så kan jag använda POV-hat på joysticken som EOS/radar cursor i LOMAC och det funkar superbra. Sen har jag radar elevation och lite annat på joystick knapparna också, och det räcker.

Jag tänker inte börja lira falcon igen, men om det kommer nån ny bra f16 eller f18 simulator i framtiden så kommer jag väl behöva en HOTAS ändå.. Det går rykten i ED forumen att de kanske ska göra en F16 i ett kommande projekt. Dom ska göra nåt som heter TankKillers efter att dom släppt BlackShark, och sen kommer en F16 sim. Men det är bara rykten som sagt. Men finns det en HOTAS som är mera "mjuk"? Hur är de andra märkena?

Sticky

Oops! Upptäckte just köpes och säljes forumen... borde ha postat där istället kanske från början. Sorry!

F16_Filur

Quote from: Sticky on July 27, 2006, 19:19:39
Jag kikade lite på datorbutiken.se, dom skriver: " 8 Kg motstånd i fjädrarna för solitt motstånd." Jo det låter ju ballt, men det går fan inte att spela gunzo dueller med sånt motstånd. Funkar bra i BVR dueller, men om du ska in i en dogfight då är motståndet bara ivägen.

Plockar man bort "gummistrumpan" hos joyen minskar faktiskt motståndet. Läste precis ett tips på cougarworld och testade. Blir till det bättre.

Helt original är det väl hårt, trots det är en tung pryl välter den vid lite inlevelse.

QuoteWarning: this topic has not been posted in for at least 120 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Jaja...