News:

No significant change

Main Menu

Min HOTAS cougar, på blocket

Started by Sticky, July 27, 2006, 15:41:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Sticky

Om nån vill köpa en HOTAS cougar billigt så har jag precis lagt upp en annons på blocket.se. Fick ett mail och dom sa att det tar några timmar innan annonsen kommer upp, så den syns inte just nu. MEn den kostar 1400 spänn, helt oanvänd, har bara legat o samlat damm. Gillade aldrig känslan i den, det är utan tvekan bra grejer, men jag var var vid en mjukare joystick.. jag hade aldrig några problem i dueller online i IL2 med min gamla joystick men med cougarn så fick jag stryk... jag bor i sthlm, är ledig nu om nån vill komma o köpa den.


Control87th

Jag har lite funderingar på att köpa Cougar nr. 2 men med tanke på att en ny med garanti och förmodligen fräshare potar finns i lager hos datorbutiken.se för 1675:- så får du nog sänka priset rejält för att jag ska slå till...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Sticky

Jo, jag kan justera priset om ingen vill betala 1400 för den. Hur får jag din mail?

Sticky

Du vill nog inte ha den längre. Jag har just testat den,  det var dumt att inte göra det innan jag annonserade.. Den funkade bra förr, har inte använt den sen jag köpte den, men nu funkar inte z-axeln. Det är throttle spaken som är z-axeln. Alla knappar etc funkar på throttlen men inte själva spaken.

Så för att klargöra: huvudspaken och alla knappar på den funkar. På throttle spaken så funkar allt förutom själva throttlen alltså. Jag har skruvat upp den och tittat i den men kunde inte fixa den. Om det fortfarande är nån som vill ha den kan jag sänka priset rejält. Allt annat fungerar ju, och jag har manual och cd med drivrutiner. Om man tar bort throttle delen helt o hållet så kan man ju använda den som enbart huvudjoystick. Throttledelen kopplas ju in med kabel, så den kan man ju låta bli att koppla in. Då blir det bara en f16 stick utan throttle. Nån som vill ha det? Det finns ju en jävla massa knappar och hattar bara på den... 500 spänn??  


Är det någon som har en TrackIR4? Fungerar dom bra? Funderar på att skaffa en sån...


Sticky

Jag kikade lite på datorbutiken.se, dom skriver: " 8 Kg motstånd i fjädrarna för solitt motstånd." Jo det låter ju ballt, men det går fan inte att spela gunzo dueller med sånt motstånd. Funkar bra i BVR dueller, men om du ska in i en dogfight då är motståndet bara ivägen.

Control87th

500:- ? taget direkt! Det är svårt att få tag i ny pot men enkelt att byta.
Finns på magnussandqvist@hotmail.com eller 070-720 70 76 Kan hämta var som helst inom Stockholms län.

MVH / Magnus
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

Fick min TrackIR 4 idag.. Mycket nöjd än så länge.. Känner mig dock groggy. Man måste träna upp sitt trackir sinne. Har kört Falcon, Lomac, IL2 och FS2004. Funkar toppen!

Sticky

Magnus jag skickade dig ett mail nyss.

Redriver, var beställde du din? Hur mycket kostade den? Hur mkt blev det allt som allt?