News:

No significant change

Main Menu

Min HOTAS cougar, på blocket

Started by Sticky, July 27, 2006, 15:41:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Rivvern_

Jag köpte den av Naturalpoint. Jag har faktiskt inte vågat tänka på priset än.. Var säkert dyrt som fan. Ska kolla upp åt dig hur mycket det blev.

jag hittade en promotion code på nätet och fick ner priset 30$. Ganska lurigt.. Och så köpte jag en keps med..

Sticky

Schysst, läste en annan thread här där nån beställt från edimensional, ska kanske beställa från dom.

Cougarn är såld nu iaf ifall det är nån som undrar, hoppas du får igång throttlen till slut magnus, lycka till.

Control87th

Cougarn är verkligen hat-kärlek. Nåväl, två trasiga Cougars är numera en fullt fungerande... men det tog en jävla tid att få allt korrekt, det inte lätt att förstå hur man ska få cougarn att känna igen microstickan efter att den varit ur.

Att sen få allt att fungera i Falcon är sin egen lilla historia, nu fungerar det som jag vill men det har totalt tagit över tio timmar!!!
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_


Control87th

Förmodligen först på nästa LAN :p :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

Jag hoppade faktist in på en server som låg på Falconlobby. Jättetrevliga och skillade människor. Utan voicecom och det funkade skitbra.

Först så körde vi ett sweep. Fourship. Vi plockade ner flera flighter med diverse plan som anföll våra marktrupper. Våran lead blev sönderpepprad av AAA och en stund efter det krashade servern lite lätt. Jag tappade kontrollen över mitt plan och tvingades trycka exit. Det var nog servermastern som loggade på.

Efter det tog vi en naval strike, även den fourship och slog ut fientliga patrullbåtar och en större kryssare med AGM-65. Luftrummet var tomt men vi hade en molnhöjd på 5000ft som va en pina när vi skulle söka efter båtarna. 3:e plan i flighten råkar av misstag att fälla ut landningstället i 500knop så det skadas. Alla klarar sig och vi sticker tillbaka till basen. Jag och ettan landar i formation och efter oss kommer 3:an och 4:an. När 3:an sätter ner sitt skadade landningställ är det nåt som går fel. Planet och piloten sprängs i tusen bitar.

De flesta kom från USA och det gick riktigt bra att spela med dessa.. Inte ett laggande!
Dags att susa....

Sticky

Skönt att höra att du fick igång den magnus. Jag trodde aldrig nån skulle få nytta av min cougar. Ja, hat-kärlek... den är ju cool som fan att se på, skulle kunna haft den som prydnad tom, men jag hatade den mer än jag älskade den tyvärr ;)

Jag köpte en ny joystick för cougar pengarna, enkel i jämförelse med cougarn, men jag är supernöjd med den.

Nu har jag beställt en trackir 4, hoppas jag inte blir besviken den här gången... Senast jag köpte nåt dyrt till den här hobbyn var ju cougarn.. Men min trackir kommer om en vecka iaf :)



Slammer87th

Härligt Control,

Vänj dig vid den nu så är det snart dags för en force-mod :D Kan också starkt rekommendera  Simped Vario Pedals tillsammans med Cougarn om det blir aktuellt med nya pedaler!

Har du funderat på vad du tänker köra med för stickfiles?! Det finns en del bra men jag tycker att alla jag testat har antingen för mycket iplockat eller är så realistiska att man inte väger upp att vi faktiskt kör i en sim! Jag har meckat med ungefär samma grundfunktionalitet sedan F4 kom ut och då jag körde på en F22PQS/TQS och har sedan slipat lite i taget på den.

Jag har inte rättat in mina files efter nya standarden ännu eftersom jag haft semester och inte rört stickan på en månad men det skall göras inom närmsta dagarna. Väntar förövrigt också på en TrackIR4 så det blir några smärre justeringar för views.

Som hyfsat van vid vid att använda tangentbordet skulle jag akta mig för att klämma in för mycket på HOTAS bara för att det går, och istället hålla mig till en hyfsat realistisk setup med viss kompensation för att det är i en sim.

Du kanske redan kör på Bax setup men är du intresserad så skickar jag gärna över mina filer om du vill kika på hur jag resonerat.

/slammer