News:

No significant change

Main Menu

FAAN!

Started by Obizzz, May 26, 2004, 21:01:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

Det här är inte slutet för Falcon det kommer bara fördröja saker lite som vanligt men det är frustrerande
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Ni kan vara lugna gubbar, det kommer att fortsätta som vanligt. Någon kommer att mixtra och filura med koden och patchar/uppdateringar kommer att släppas även i framtiden. Sedan kommer någon skum typ och förbjuder allt och så går det någon månad och sedan är alla igång igen och mixtrar och fipplar med koden. Lugn bara lugn. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Bara det är med samma kvalité som BMS stod för i fortsättningen. Det är vid sådana här tillfällen jag önskade att jag verkligen kunde vara kopiöst rik.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

Det är en smutsig branch, tro mig... eller rättare sagt, det är en tuff branch och de flesta gör vad som krävs för att hålla sig flytande. Atari (eller snarare Infogrames, för de köpte väl upp Atari och tog namnet) har inte direkt varit kända för att agera "solidariskt" mot spelutvecklare. Nu bedriver de ingen välgörenhet men man blir lite... trött... av alla kast.

Starbreeze som jag jobbade för tidigare råkade ut för dem på det viset. Man köpte upp de som tillslut hade tagit Starbreeze första och enda spel Into the Shadows (senare Enclave) under sina vingar för att förlägga det bara för att lägga ned produktionen (och en del andra i samband med köprundan) därför att titeln inte passade deras "portfölj" för tillfället. Vet inte exakt hur det gick till men de som kämpat arslet av sig för att få sitt första spel ut på marknaden kan knappast varit glada.

Iron i det hela och det man möjligtvis borde dra lärdom av är att Starbreeze och Enclave (som det omformades till pga copyrightskäl) hankade sig vidare och hann släppas under andra former för X-box. PC versionen skulle precis släppas då förläggaren för den releasen... konkade. Och gissa vem som köper den färdiga produkten?... Atari/Infogrames. Cirkeln sluten.

Vart vill jag komma...? Jo, Atari gör vad de kan som företag för att gå med vinst men ibland undrar jag inte om de inte är lite för... tja, trångsynta är fel ord men möjligtvis lite för distansierade till spelutvecklarna. De tar många tuffa beslut (inte minst för de utvecklare och projekt som drabbas) men jag undrar inte om de borde dra lite mer lärdom av saker och ting och vara lite mer öppensinniga och finkänsliga. Det kanske inte skulle ge dem samma pengar men de skulle tjäna på det i det långa loppet tror jag.

Så vad har det med Falcon att göra? Har bara skummat ovan nämnda trådar men det känns verkligen som om historien upprepar sig och att se namnet Atari i sammanhanget får i alla fall mig att bli orolig över Falcons framtid. Det skall bli intressant att se vilka som köpt rättigheterna och vad de gör med dem, om det nu är så. Undrar hur de skall få med sig communityn bara... då syftar jag på de som lagt ned arbete, de övriga må vara hängivna men de/vi kan väl lukta oss till en bra sim oavsett dess bakgund gissar jag...
snappahead