News:

No significant change

Main Menu

TFT-skärm till Horizonten... kanske...

Started by Horizon, September 27, 2003, 12:27:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


Horizon

Sen får jag väl lägga till Forsythe's "Guds Vrede" och Asimovs "Stiftelsetrilogin".

Eller varför inte favoriterna "Dragons of Autumn Twilight", "Dragons of Winter Night" och "Dragons of Spring Dawning". Tre kultböcker av Margareth Weiss och Tracy Hickman. Läs dem om ni gillar fantasy! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

De första två omnämningarna har jag läst men uinte de andra. Kanske ska bokas in vid tillfälle, jag petar in dem på min att-läsa lista.
Mvh  - Stefan -


Horizon

De är definitivt tre av de bästa fantasyböckerna jag läst någonsin. Att de också är skrivna på 80-talet, när det inte hade gått trend i att skriva/läsa fantasy, gör inte saken sämre. ;)

Lite svåra att få tag i bara. Förr fanns de alltid inne på Tradition här i Göteborg, men nuförtiden får man leta bra länge för att hitta dem. Har för mig att jag sett dem översatta till svenska också, men de ska såklart läsas i originalspråk!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Hittar jag dem inte när den tiden kommer så får jag väl hasta ner och låna dem på "biblioteket". =)
Mvh  - Stefan -


Horizon

Eller så slår du mig en signal. Det finns ju såna där "Sverigepaket". ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Hallå mr Jag-är-inte-så-snabb. Just det "biblioteket" verkar ligga strax till höger om en väldigt platt och väldigt Eizo bildskärm. I trakterna av, för att inte säga i, Göteborg.

:)
Mvh  - Stefan -