Gripen flyger över Glimmingen!

Started by Horizon, June 29, 2003, 10:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Härlig läsning för oss lekmän... :)

Ganska intressant det där med amerikanerna och säkerhet. Jag förstår iofs att de är livrädda för sabotage och dylikt, men rent generellt har jag fått uppfattningen att jänkarna är väldigt generösa med att offentliggöra tekniska data etc. kring deras militära prylar. Följer utvecklingen av stridsvagnssimen Steel Beasts 2 ganska nära och utvecklarens PR-ansvarige berättar om att jänkarna är väldigt tillmötesgående när det gäller att få tillgång till data om olika vagnar, hur eldledningssystemen fungerar sett ur skyttarna synvinkel etc. Däremot är britterna tydligen rätt motsträviga, medan israelerna är fullständigt omöjliga att få någonting ur.

Hur det är på flygplansfronten är jag inte lika säker på, men med tanke på hur pass nogrannt systemen i F4 är simulerade antar jag att det finns en någorlunda hög grad av öppenhet där också. Fast iofs, F4 kanske bara är vad vi amatörer TROR är realistiskt... :)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

josh

QuoteOriginally posted by BEQ
Nej, jag är för liten för att flyga själv på sånt :)  Jag och mina kullare jobbade dels med rekrytering (rekryterade grymt mycket i 5-12 års ålderna) och dels på JAS 39 static display med att prata med besökare.

/BEQ

BEQ, vilken kull är du ? Tvillingbrorsan min var i 972 om jag minns rätt.

/Josh

josh

QuoteOriginally posted by BEQ


            001. Vad heter ni i efternamn? Världen är bra liten... :)

/BEQ

Törnhult, brorsan heter Pär. Flög Viggen. ÄR f.n. brandman i Gävle / Sandviken efter att Uppsala lade ner.

/Josh

T0TT

#19
BEQ> tja Luleå känner man till ganska väl!! fixade ju lumpen på F21 som Målobservatör! känner mkt folk däruppe! =) den enda nackdelen med att göra lumpen där va välla alla tråkiga tågresor Örebro-Luleå Luleå-Örebro 16 timmar ENKEL RESA!!! men jag ångrar mig INTE.., saknar det ju tom!;)

Måste tillägga att man även har suttit nere på Kleo & drukit öl med Hollänska F-16 Piloter! det va fasen riktigt grymt!

testat JAS simulator fick vi oxå göra! en helt underbar känsla.., men Viggen var roligare! fast just känslan att lyfta med en Jas går ju alldrig att komma ifrån! =)
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+,  MMX,  3DNow (2 CPUs)
2048MB RAM
NVIDIA GeForce 6600 GT x2 SLI
Sound Blaster Audigy 2 Platinum
Logitech z-5500

griffin

Ja jädrar. Berätta gärna mera. Jag hade stormtrivts om jag fått vara där! :D

Jim, ja, jag är intresserad... blink blink... .)
snappahead