News:

No significant change

Main Menu

SP4 ute!

Started by griffin, February 25, 2004, 18:43:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

aha TMS right jaja den använder jag ju sällan då jag aldrig kommer ihåg vad den gör :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Clark

QuoteOriginally posted by Bax


            En sak till Clark:
Jag upptäckte inte styr problemen efter landning då NWS var inkopplat på ren SP4 installation. Då man installerade BMS försvann därimot möjligheten att använda joyyan för NWS av någon anledning så att även om NWS lyser brevid HUD så kan man inte styra noshjulet med joystick :-/

Bax

BMS tog bort den funktionen och gjorde det till en option som finns i BMS-config (NWS linked with rudder) så att det går att styra med joystick på marken (default är att den är avslagen). Mitt problem har nog med saken att göra kanske, men det är nog nån slags bugg. NWS funkar ju naturligtvis bara när noshjulet är på marken, så när hjulen slår i så verkar det som det inte går att röra rodret utan bara noshjulet med joysticken (förutsatt att ovanstående option är påslagen förstås). Så vad denna funktion gör är att noshjulet kopplas till joysticken, dock inte rodrena, vilket är ett problem för det går inte att styra planet i sidled när hjulen har slagit ner förrän noshjulet slår i. P.g.a den nya FM som gör det möjligt att flyga längre med nosen uppe för att bromsa planet så går det inte heller att styra.

Är det någon som förstår vad jag menar? Bara en teori faktiskt, men den känns nästan trolig... :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Bax

Det låter troligt och tyvärr så är det isåfall en ganska allvarlig bugg. Naturligtvis så skall ju NWS vara linked med rudder men själva noshjulstyrningen ej aktiverad förrän noshjulet tagit mark (vanligtvis brukar den oxå vara vilkorad med både WOW och fart för att öka känslighet vid låg fart typ progressiv steering), rudder skall ju naturligtvis vara tillgänglig hela tiden.

Kände inte till BMS config möjligheten

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Mr Jim

Har nån hört nåt om detta? Nya modeller till SP4? Är dom officiella?

http://www.ktelwebsite.btinternet.co.uk/

Sen är det en grej jag gått och grubblat på sen jag kirrade F4 för många år sedan, kan man använda TWS för att låsa säg 3 fi plan och skjuta en amraam mot varje mål, klarar F-16 radar att följa flera mål samtidigt och guida flera missiler mot varje?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Bax

F-16 radarn kan tracka flera mål i TWS men bara länka till en AMRAAM åt gången tills den går "autonom" dvs countern börjar räkna ner med T prefix.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Obizzz

såg precis det där på frugals, finns det någon förklaring på de där? den enda jag vet är deag/reagtimer som stod i SP4 manualen.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

Ctrl: Länken tar bara hem en tom/trasig ZIP-fil.

Nu har jag också hunnit tanka hem och testa SP4.

Körde F4 + 1.08 + SP4 + HiTiles (av okänd) + BMS 1.03

Den enda buggen jag hittills hittat är att i options->graphics->advanced så är all text borta, drop-down menyn med alternativ tom osv. Däremot kan man fortfarande klicka i "checkboxarna". Jag hade inte detta felet med SP3 + FF2 + 1.03 iaf.

Har annars flugit 3-4 uppdrag på ny kampanj och inte en enda CTD! Däremot har jag problem med stutter, delvis vid vanlig flygning, men framförallt enorma stutters varje gång det "blixtrar" i det dåliga vädret. Jag har inte testat stutterfixen som rekommenderades ovan. Observera dock att blixt-stutter hade jag även före SP4. Dock kan jag nämna att mina stutterproblem minskade en del när jag ställde ner player bubble till 3....... ;)

Vad skall man säga annars? Det känns stabilt, solitt och realistiskt. Jag saknar iofs en del grejer från FF2.1 såsom de svenska planen och en del av deras enormt fina modeller till andra plan, men jag har en separat FF2 installation ifall den lusten faller på :)

Hoppas nu bara BMS får släppa en .EXE till så vi får de senaste godbitarna stabila lagom till LAN:et....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X