News:

No significant change

Main Menu

IL-2 nu?

Started by Horizon, October 25, 2004, 17:49:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Rivvern

Bra att du anmäler! Det borde alla göra. Blir faktist lite sugen på IL2 men jag har nog inte tid med sånt denna veckan. Ska redigera film till ett bröllop.

Horizon

Jag tänkte faktiskt "aha, det där ska jag testa direkt", men så frågade den efter skivan och jag orkade inte leta. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Quote from: KeyCat on January 20, 2009, 21:33:44
Ligger på "Spit vs 109" (69.90.34.220:21010) 1-2 timmar framöver om någon har lust o joina.

/KC

Fasen, var finns det en vettig server att flyga på? Anslöt till den som KC nämnde men det var ju rena natta. Jag hittade ingenstans för det fans inget litet vitt plan på kartan och jag såg inte röken av någon fiende eftersom det inte fanns några labels och man såg ju för böfvelen inte ut ur cockpit för det var en massa jäkla balkar och instrument ivägen! Till slut gav jag mig på det enda flygplan jag lyckades hitta och när jag brassat på en stund med mina kulsprutor och kanoner så såg jag att det var en friendly jag sköt full med hål. "Excuse me" och lämna servern och skämmas.

Var finns det en server med normala inställningar? Och inga smart ass-svar här nu om att det är arkad att flyga utan cockpit och med labels och en _fungerande_ karta. :D

ft

Quote from: Horizon on March 06, 2009, 21:04:26Och inga smart ass-svar här nu om att det är arkad att flyga utan cockpit och med labels och en _fungerande_ karta. :D

Inte ett enda ord av dryghet från mig! Men...

;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Jag var iofs mer en Doom-person (och Duke Nukem) men Quake funkade också bra.

KeyCat

Quote from: Horizon on March 06, 2009, 21:04:26
Till slut gav jag mig på det enda flygplan jag lyckades hitta och när jag brassat på en stund med mina kulsprutor och kanoner så såg jag att det var en friendly jag sköt full med hål. "Excuse me" och lämna servern och skämmas.

:D

Så kallad "full switch" passar kanske inte alla men jag garanterar när du väl vant dig så är det det enda du vill flyga!

Det tar ett tag och man får vara beredd på att bli nerskjuten men efter ett tag är du kapabel att ge igen. Att köra utan labels, utan markering på kartan, ingen extern vy och speciellt cockpit alltid på ger en helt annan dimension till flygandet IMO men som sagt smaken är som baken :)

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Men det tar ju år och dar bara att orientera sig dit man ska! Sen är det fem sekunders action och jag hänger i fallskärmen. Gahh! :D Och jag har ingen sån där cool track IR som ni andra har så jag sitter och snurrar förtvivlat på huvudet mha en liten hatswitch på jojjen och tappar bort fienden om han så bara gömmer sig bakom a-stolpen på min Messerwiss.

Ok, om någon annan kan tänka sig att flyga samtidigt någon dag så kan jag ju flyga precis bakom er så visar ni vägen, då behöver jag ingen kompass. Sen byter vi och ni agerar wingman och skydd åt mig så jag slipper få kulor i nacken hela tiden. Okej?

P.s. Jag behöver fortfarande förslag på hur jag hittar servers där inställningarna inte är "full switch". Testade Hyperlobby men det funkade inge vidare. Fanns inte ens med IL-2 1946 där.

Horizon

Jag fann till slut några ställen med fina serverinställningar. Cockpit on, outside views och man ser sitt plan på kartan så man hittar någonstans. Flyger mest på UK Dedicated 2 som befolkas av riktigt trevligt folk! Hoppas att någon annan av er också hittar dit så vi kan flyga lite formation. :)

http://www.battle-fields.com/commscentre/showthread.php?t=13161