Force on Force: Nu är det dags!!!

Started by zebra, September 21, 2006, 22:41:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

Hej gott folk,

Då är det dags för att knyta ihop säcken som vi öppnade upp under sommaren. Ett visst intresse visades då och nu vill vi följa upp och se vilka som "verkligen" kan.

Nedan följer övergripande information samt vad som önskas av den som vill/tänker delta i den kommande samman-drabbningen mot Italien.

Jag vill börja med att säga att vi tror att detta kan vara början på en kommande internationell (europeisk) happening där andra skvadroner från Europa kommer att vilja göra samma sak. Italienarna känner både tyskar och holländare så nog finns det förutsättningar för att det ska kunna sprida sig. Men först så får vi ro det här projektet i land.


Maverix och jag hade igår ett projektmöte (över TS2) med 3 av killarna från Italien och vi har nu satt grunderna för det stundande kriget. Vi gick igenom de tekniska detaljerna samt regler och förutsättningar.

Lotten fick avgöra och Italien fick fördelen att välja sida, vilket blev Blå sida med de förutbestämda planen. (F16/A10).  Röd sida kommer att ha en viss fördel med F18-Hornet men kanske inte samma fördelar med Su25. På detta sätt har vi försökt att få en balans.  Anledningen till att inte båda sidor flyger samma plan är svårigheten att skilja på "bandit" och "friendly".  Notera att AWACS kommer att vara  opererat av en "human".  
Utöver detta innehåller scenariot rörliga (AI) markstyrkor, luftförsvar, logistiska mål samt flygbaser. Det intressanta är att Kamikaze-flygning inte kommer att premieras då antalet plan är begränsat.


Övergripande information

Datum:
Start Fredag 20/10  Kl 22.00
Stop Söndag 22/10 Kl 17.00

Scenario:
TE-Template Korea.

Kriget:
Körs i realtid (med start 22.00 i VR-världen) utan paus.
Vi sover, äter och flyger utifrån förmåga.

Blå sida (Sydkorea) - Italien F16 och A10
Röd sida (Nordkorea)- Sverige F18 och Su25


Strategi
Offensiv och defensiv strategi är under utveckling
Situations-anpassad taktik planeras på plats av respektive flight/wing
utifrån krigets förlopp.  Primärt är att samordna operationerna för
största effekt.

Segrare:
Är det team som erhållit mest poäng eller slagit ut motståndarens
baser och flyg.

Antal deltagare:
Oklart. Beroende på intresse i respektive community.
(Hoppas på att vi iaf blir 12st)


Anmälan görs på denna tråd med
namn/alias
Mailadress
Mobilnr.
(inget "kanske". Ja eller nej är det som gäller)


Så fort vi har fått in era anmälningar så bestämmer vi ett möte för mer ingående information.  

Som några av kanske har sett så har jag tidigare efterlyst ett par av er som skulle kunna vara intresserade av att delta i planeringen. I princip är det frågan om att diskutera och enas om en strategi och sedan att genomföra den under kampanjens gång. Mer information ges när vi möts.

Så gott folk,,, jag hoppas att in svarar på vårt upprop och är beredda att
offra en helg för att visa att "svenskt stål är hårdare än mjuk pasta".  

Anmäl er här nedan och så återkommer vi med mer information.

Väl mött/ zebra & Maverix

:p

Rivvern_

Tja! Mycket bra briefing! Jag har inte kollat upp datum men anmälan kommer isåfall senare. Vad jag undrar är hur det funkar att flyga F-18 multiplayer? Kom att tänka på det med att F18 inte alltid har texturer på planen... Kanske bara jag som har felet men jag och Justin Case hade felet samtidigt vet jag.

zebra

Tack Redriver.

Beträffande din fråga så är den befogad. Jag och Maverix har samma problem, dvs när man tittar ut på sin egen vinge så är den inte "helt ok" ut. :-/  (men det påverkar inte flyg-egenskaperna på något sätt) Vad som också är synd
är att avioniken är som i F16 men vilket i sig kan vara en fördel med tanke på vad vi är vana vid.  Detta är tyvärr nackdelen med att inte få flyga F16, men som sagt,, vi förlorade lottningen och "spaggarna" fick därmed välja först.  Hoppas inte ni tycker att det förstör känslan för mycket,,
Personligen så kan F18 Super hornet vara riktigt trevlig. Inte minst med tanken på att man kan ladda upp med en hel del kul på vingarna. Vill minnas att den kan ta upp till 10 Aim-120or.  :)

Hoppas du kan hänga på..

z.

passer

Jag hänger på.
Passer
b02jns@student.lth.se
0707876226

SKA BLI JÄKLIGT ROLIGT!!

Passer (jörgen)

Björn E

Jag är med. Kan även tänka mig att vara med som del av planeringsstaben, som gammal krigsspelare har jag kanske en del att tillföra.

Björn E
bjorneriksson@gmail.com
070-2262732

En fråga bara: Kommer vi träffas i någon lokal i verkligheten under helgen eller kommer vi att sitta i våra respektive hem och spela?

zebra

Hej Björn,

Kanon.. Nu är vi 4st.  Hoppas givetvis på fler men just nu
är jag lite orolig för att intresset inte är på samma nivå som när vi frågade
i somras. Lite tålamod så får vi se.

Vi kommer inte att sitta i samma lokal.  Detta främst av två anledningar.
Att, så vitt jag vet, så har vi inga möjligheter att koppla upp oss mot nätet om vi alla befinner oss på samma ställe.
Alla har inte samma möjlighet att transportera sig till en gemensam lokal. Tyvärr så blir det sociala lidande, men vi tror att det kan bli trevligt ändå.

När det gäller planeringen så är du mycket välkommen.  Jag återkommer till dig så får vi talas vid över TS2.  

z.

zebra

Hallå igen gott folk,

Är lite förbryllad över det klena intresset eftersom jag fick intrycket av att det var
helt andra tongångar efter den första förfrågan i somras.  

Lite feed back vore bra. Är det fel datum, fel scenario eller helt enkelt inte intressant
längre?
Tyck till gubbar.  Vi kommer inte långt på 4 pers. :-/

z.

Björn E

Kom igen nu, några fler borde ju kunna vara med. Även om ni inte kan sitta hela helgen, kan ni väl i alla fall vara med lite grann?