News:

No significant change

Main Menu

Newbie hjälp.

Started by Magnus, July 08, 2004, 22:47:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deBug

QuoteOriginally posted by BEQ
Det finns också en röstaktiverad mod, men den fungerar så där.
All respekt BEQ, men där håller jag inte med dig.
Jag tycker att styrkan med TS är att den HAR en sådan klockren VOX (Voice activated Transmitt)
Den klipper inte första stavelsen som nästan alla andra VOX:ar gör på både komradio och på datorsnackprogram.
Så ställer man in nivån på micken och VOX känsligeheten korrekt samt ser till att inte ha micken framför näsan eller munnen så det inte uppstår flåsljud så funkar det så himmla bra !

Vi har en spelare som är bra på alstra flåsljud , alla vet vem :o) Det är samma spelare som blir tystare och tystare framåt natten för att vid runt midnatt bara viska i mickrofonen. När jag frågade varför så var svaret lite moloket, grannarna bankade i väggen vid mitt sista utbrott.
Kan undra vad hans grannar tänker när någon skriker för full hals mitt i natten "Dö då för fan ditt dj***la härke !! Jag skall f*n i mig köra upp Thomsson:en i xxxxx på dig " (Het eldstrid i MOHAA :o)
Men även när han viskar så fungerar VOX:en klockrent.
Så jag rekomenderar att du provar den.
TS visar med "lysdioder" när du sänder så det är lätt att justera VO:en så att den blir bra.

//deBug

Horizon

Jag trodde inte att KeyCat kunde få såna utbrott... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

QuoteOriginally posted by Horizon


            Jag trodde inte att KeyCat kunde få såna utbrott... :D

Inte jag heller, men han kanske förvandlas vid midnatt. Vid fullmåne kanske? :D

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

BEQ


KeyCat

LOL - Ja, ibland e grannarna lite sura och bankar i väggen problemet är att de får banka en bra stund för att jag skall höra dem eftersom jag har hörlurar på mig :p

Vad det gäller flåsande så är jag inte helt ensam men nu har jag brännt bort allt näshår med en BIC tändare så bättring utlovas :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Magnus

QuoteOriginally posted by deBug
Jag tycker att styrkan med TS är att den HAR en sådan klockren VOX (Voice activated Transmitt)//deBug

Tornado har så till skillnad mot svenska flygplan när man pratar i flygplanet och det funkade klockrent. En av de jobbigaste sakerna faktiskt när man flyger i tvåsitsflygplan och ska prata med varandra vilket man måste göra ganska mycket är att måste skruva på volymenknappen hela tiden för man har den normalt nedskruvad alternativt av för att slippa höra på flåsandet.

T.ex i Viggen så har de av någon outgrundlig anledning (gammalt skolflygplan) gjort så att ingående radiotrafik är hårdkodad att ha högre volym än internt prat för att läraren inte ska missa färdtillstånd när den stackars TIS-eleven har fullt upp med annat. Detta leder till att när man pratar intern så måste man skruva upp volymen, sedan ner för att inte få tinitus när STRIL talar om något och sedan av för att slippa flåsandet.

Så där ja en liten anekdot från riktiga livet.

BEQ


Mr Jim

QuoteOriginally posted by KeyCat


            LOL - Ja, ibland e grannarna lite sura och bankar i väggen problemet är att de får banka en bra stund för att jag skall höra dem eftersom jag har hörlurar på mig :p

Vad det gäller flåsande så är jag inte helt ensam men nu har jag brännt bort allt näshår med en BIC tändare så bättring utlovas :D

/Christer (a.k.a KeyCat)


Haha :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com