News:

No significant change

Main Menu

Gripen Video.

Started by Maverix, November 23, 2002, 20:27:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Hehe, fan vad fräscht! En hel del nytt filmmateriel där som jag inte sett förut. Bombkapseln som släpptes måste varit någon övningmodell va?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Andreas

Riktigt bra film. Intressant med lufttankningsbommen! Var det en Nimrod dom tankade från?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Lomez

Vet att det ska finnas en speciell promotionvideo med JAS när en american kommer på besök och får åka med en svensk i en B modell (dubbelsitts). någon som känner igen filmen?.., såg filmen på en flygdag, och det sades att den skulle visas på discovery, detta var i år 2002 (juni)., någon som vet om den filmen finns att tanka någonstans?, har också hört att saab.se har den filmen men har ej hittat den.

griffin

Nope. Vickers VC-10 heter den väl, vet dock inte vad den militära benämningen. Nimrod är väl enbart signalspaning (eller nåt i den stilen) men i alla fall inte lufttankning. Eller? Nån som vet mer?

snappahead

Horizon

Kul med en filmsnutt som visar lite "action" också! Men jag skulle gärna vilja se vad som hände när Mjölner släppte sin substridsdelar ... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Jävligt skoj för de som ska hitta alla oxa sen... "Men Horizon MÅSTE få se vad som händer..."  :D
Mvh  - Stefan -

Horizon

Mera OXA åt folket! Det är av den anledningen vi utbildar röjare på Statens Räddningsskola i Skövde (bl.a.) ... :D

Jag MÅSTE få se vad som händer! Jag KRÄVER!

Kunde amerikanarna spela in Aerospace Power 2000, så kan väl vi släppa en fjuttig Mjölner och kolla in resultatet... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names