News:

No significant change

Main Menu

NVidias nästa...

Started by SledgeHammer, November 19, 2002, 00:45:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Jag sa ju att jag ska ha ett sånt =)
Mvh  - Stefan -

Lupson

Ja, ATI 9500 Pro verkar vara ett riktigt prisvärt kort. Riktpriset i USA var väl ca 200 dollars så någonstans kring 2000 spänn hamnar det väl på här i Sverige? Hittade två recensioner på www.sweclockers.com

http://www.beyond3d.com/reviews/ati/radeon9500pro/
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756

9500Pro är minst lika snabb som ett Ti4600 i de flesta benchmarks. Skall bli intressant att se när Nvidia får fram ett motsvarande budgetalternativ. Ti42000 har i mina ögon länge varit det ultimata kortet sett till pris/prestanda men nu är det rejält frånkört. Dock kostar väl 4200 några hundralappar mindre än 9500Pro. Jag har inte sett något om överklockbarheten på 9500Pro, men 4200 kan man visst klocka så det glöder. Kan man förresten klocka ATI-kort överhuvudtaget?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

sweclockers, suck... Om du ska läsa en site så läs [H]ardOCP =)

jag har sett nån prislapp på 2000:- och lite växel nånstans, 4200 kan man väl få för 1700:- och växel (128MB varianten) och visst kan man överklocka ATI kort!
Mvh  - Stefan -

Lupson

Sledge: Vad har du för problem med sweclockers då? Har dom dissat din favoritpryl eller? :)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Njae, men... tja. Har påpekat en del faktafel som inte borde släppts igenom och en del andra saker men inte fått några vettiga svar. Saker som dessutom var enkla att kontrollera själv. Jag gillar inte riktigt att en "svensk" site klipper in stycken från engelska siter i sina nyheter och mest bara hänvisar till de engelska siterna. De kunde väl iaf göra sig besväret att skriva om artiklarna på svenska? Eller? Sen är jag ingen fantast av deras recensioner heller.

Negativa jag? =)
Mvh  - Stefan -

Horizon

Sledge, du är ju nästan lika negativ som min syrra! ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

*grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

Då måste jag kontra med att jag är MYCKET positiv till... öh..... tja... näe, va..?

*mummel*
Mvh  - Stefan -

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names