News:

No significant change

Main Menu

It's me you shooting at!!

Started by Lomez, November 15, 2002, 06:05:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lomez

är det möjligt att disengage:a, avvärja en missil ex AIM120 mot en friendly?.., Ibland
får jag nämligen fråga awacs 3 gånger och jag får olika svar varje gång..,:-OO    ibland känns det som jag vill rikta nosen mot själva awacs istället......!

OCH varför totalexploderas mitt plan som inte ens lämnar en molekyl kvar efter att ha åkt in i pepprad falskärmshoppare?. visst förstår jag att falskärmshopparen vill ge igen men så hårt ska d väl ändå inte vara? ;)




:D :D

ft

Bryt din radarlåsning på målet och toboten tappar sin styrinformation. Tyvärr (i det här fallet) är AMRAAM utrustad med sitt eget tröghetsnavigerinssystem och kommer att styra mot den punkt i rymden där den räknade med att kunna söka på målet själv ändå. Den får dock inga nya uppdateringar om målets manövrer vilket gör att sannolikheten för att den skall aktivera sin egen radar mot tom luft blir lite större. Är den självständig redan är det inget att göra.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lomez

okej, tack.

Trodde det fanns nån självdetonator i missilen. Kanske finns i verkligheten?.., om inte, varför inte? :)



:D

Phlerp

QuoteTrodde det fanns nån självdetonator i missilen. Kanske finns i verkligheten?.., om inte, varför inte?

Vore kul om fienden knäckte det systemet. Då behövde de ju bara trycka på en knapp när de tror att de har en missil i baken. ;)

Phlerp

#4
Ett engångskrypto skulle nog ifs ge tillräcklig säkerhet. Men vill man verkligen ha en self destruction? ;)

Phlerp

Ja det borde ju fungera tills fi lyckas bygga en kvantdator som får plats i planet ;)... Engångsnycklar torde vara ganska omöjliga att knäcka i det här sammanhanget. Jag antar att amerikanska flygvapnet inte vill ha en sådan funktion av andra anledningar. Egentligen skall den inte behövas eftersom du nog förväntas att vara tillräckligt säker när du väl skjuter och skulle det vara fel så upptäcker du nog inte det förrän efteråt ändå.

granQ

#6
kan vara bra om man missar.. inte så skoj om man får en robot i huvudet....smådelar bättre.. tror jag.. ;9

engångs nycklar går inte att knäcka.. däremot kan ju planet skicka ut 100000 miljader olika signaler och hoppas en är rätt..

EDIT= missförstå mig rätt med det där med engångs nyklar.. ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Lomez

100000 miljader signaler?.., då ska du nog se att det är mer än en grejj som händer... :D