News:

No significant change

Main Menu

Cougar?

Started by ^LoBo^, November 14, 2002, 09:59:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

^LoBo^

Hej allihoppa!

Jag fyllar år väldigt snart och har önskat mig en Cougar av min fru i present :)

Nu börjar ju man bli litet orolig när man läste igenom här.

Hur bra är cougar egentligen?

Hur är det egentligen med tillförlitligheten, och kvaliteten?

Sen undrade jag oxå om någon om en saitek x-45 är bra och om den funkar den 100% i win-xp?

Tack o hej.
"There are no American infidels in Baghdad. Never!"

Bax

Klart du skall ha en Cougar !

Jag tror dom flesta användare är nöjda men att man går igenom olika "stadier"

* första mötet - extremt positivt. Grunkan känns stabil och "riktig"

* sen kommer programmerings krångel( om man aldrig tidigare har använt Foxy, och hur foxy används tillsammans med Cougar Control Panel) många frågetecken i manualen iallafall i Control Panel stycket.

* man upplever ett eller annat som känns ovant - stickans fjädrar upplevs tröga man kanske tillhör dom som fått ett ex med mer glapp i stickans nolläge - klart att man retar sig på sånt om man pungat ut 3000 spänn.

* efter ett tag så kommer man på hur Foxy skall användas och hur stickan bör placeras för att ergonomin skall funka och då blir man helnöjd.

Jag hade problem med min Speadbreak switch som pajade - Guillemont var kanon och byte ut hela kittet utan att knorra och dessutom via en anställd som mötte upp i malmö och bytte packet med mig - kanon!
Provade min gamla CH products setup häromdan och nu känns den joyan helt slapp och nästan omöjlig att flyga med. Jag tänkte - vilken j-vla leksak!
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

^LoBo^

Tjena Bax :)

Tack för svaret.

Låter fint då skall jag nog ta chansen och hoppas på att allting blir bra.

Mikke_EAF331

Jag har inte haft några programmeringsproblem med min Cougar (inte efter flashuppdateringen i alla fall), ibland har den velat strula lite med axelinställningarna efter omstart av datorn, men på sista tiden har det också funkat bra.

Saker som jag har haft problem med:
- glapp (ca 5 mm mätt i överdelen av stickan), har tightats upp med hjälp av OH-film i nedre delen och teflunbussningar i övre lagringen.
- spikande potentiometrar, åtgärdat genom rengöring.

Totalt sett är jag nöjd, men som andra har sagt så borde problemen jag haft inte fått existera på en såpass dyr sticka. Personligen hade jag kunnat leva med att stickan blev någon hundring dyrare om jag fått bättre pottar.
Drömmen hade varit ett innandöme gjort i stål istället för mjuk aluminium med bra glidlager och/eller kullager... :)
Mikke_EAF331, C.O. EAF

^LoBo^

Tack så mycket för svaren :)

Det där med att det kan börja glappa är ju inte så himla kul :(

Är detta nåt som thrustmaster har fixat på litet mer ny producerade stickor, eller handlar det bara om att ha tur att man köper ett bra ex?

Ni som har problem med glapp har nån av er lyckats att få det fixat eller utbytt hos thrustmaster eller är det nåt som man måste leva med?

Jotte

Några har skickat iväg delar för modifiering till ÃÅ"ber-Cougar hos en kille i Australien. Han tar bort glappet bla men det kostar runt 1500 SEK inkl frakt om jag inte minns fel.

^LoBo^

Sådär nu har jag grejerna bredvid mig här :D

Äntligen en ordentlig hotas i min ägo :)

Mikke_EAF331

Mikke_EAF331, C.O. EAF