News:

No significant change

Main Menu

Nätvärk!

Started by ft, November 04, 2002, 07:06:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Surfar i motsats till Weas inte alls för tillfället. Flyttade från min älskade BBB-uppkoppling i lördags och har för mycket att stå i de närmaste veckorna för att bry mig om att koppla in ComHem.

Ni får alltså klara er själva den närmaste tiden, alternativt kan känna er säkra... men när ni minst väntar er det återvänder jag. :)

Ha det!
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

Fy fan från BBB till Comhem ;)

Nya lägenheten? Fin? BildeR? Kanske på husdjuren.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

ft

Får väl se när jag får inkopplat nät igen... kanske kan göra allvar av mina hot med "Chinchillacam live"... :p

Stooora lokaler med bord att låna och gästlägenheter i huset däremot... hohum... *fundera* ;)

/Ft

Stercus accidit
---

TrakDah

Fasen ft, värker ditt nät? ;)

/TD

ft

Japp! Som sagt, ComHem... och tydligen skitsegt ComHem också - mycket avsiktlig felstavning. :)  Funderar på om man skulle ta och investera i Felia ADSL istället, går ju betydligt snabbare och för en marginellt högre månadskostnad. Skall kolla upp hur det är med IP-nummer och masquerading på bägge.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---

Phlerp

Ja comhem verkar suga en del. Brorsan fick erbjudande om det i sin gamla lägenhet och när han undrade vilken hastighet han isf skulle få fick han svaret "tillräcklig". Tillräcklig för vad? Om de nu inte visste kunde väl sagt det istället.

Lupson

Sååå illa är faktiskt inte Comhem. Har kört det i 1 Ã,½ år nu och bortsett från en del problem i våras då uploadhastigheten låg på nästintill noll så fungerar det faktiskt bra. De problem jag hade tidigare med avbrott och sånt försvann helt när jag avinstallerade ZoneAlarm. När jag la in ZoneAlarm igen för ett par veckor sen så - jo givetvis kom problemen tillbaka. Visst, hastighet och ping är inte kalasbra med det har ju aldrig hindrat mig att delta i onlineflygande etc.

/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Telia ADSL fungerar utmärkt! ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names