News:

No significant change

Main Menu

Inte OFP

Started by SledgeHammer, November 02, 2002, 21:29:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

granQ

ctrl, blev riktigt riktigt sugen på wwii online.. gillade tanken på ligga med kikare och spanna efter pansar rörelser och rappotera till min pansar enhet och vänligt flyg.. med mera.. kanske även köra lite pansar själv.. flyga måste man ju testa lite oxå.. sen kom jag på att min budget inte kanske är den bästa för att motivera det, men 120 kr är inte så mycke per månad egentligen.. men för en som lever på 950 kr så.. dessutom kommer lumpen nästa år så man hinner ju knappt komma igång förens man får avsluta speladet..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Phlerp

Många var väldigt negativa mot WWIIOL efter deras katastrofrelease men jag försvarade spelet tappert och länge.... tills jag fick testa själv. Att det inte är det vakraste spelet rent grafiskt kan man nog leva med, även om man tenderar att rationalisera bort dess betydelse tills man testat det. Utseende spelar roll för spelkänslan, det skall ingen försöka förneka. Men det som faktist fick mig att ge upp var inte att ett buggigt gränssnitt tog mig en hel kväll att bara komma in i 3Dvärlden, inte heller att det var svårt att verkligen få till organiserade anfall, utan det faktum att det verkar finnas en gräns för hur många spelare man kan se på en gång och att det tar tid innan man ser de man faktiskt skall se trots att de kan se dig.

För att förtydliga: Vid ett tillfälle var jag ute och sprang för att ta mig till en punkt där ett anfall skulle koordineras (hittade ingen som jag kunde åka med). Plötsligt blev jag skjuten och hade ingen aning varifrån. Det visade sig senare att han stått inte alltför långt bort ute i det öppna, så han hade alltså inte legat och gömt sig. Men såg jag honom då? Nej. Vid ett senare tillfälle spawnade jag från ett fort som var under attack och till att börja med gick det ganska bra, men när de väl trängt in i fortet så blev det helt omöjligt. Varje gång jag spawnade tog det ett tag innan jag började se motståndarna och innan jag såg all hade någon som jag inte såg (men dom uppenbarligen såg mig) skjutit mig.

Detta må betraktas som små detaljer som kan fixas, men min erfarenhet av spelet var att hela spelformen behöver omarbetas och att datorer och uppkopplingar inte riktigt är tillräckligt bra för den här typen av spel ännu.... Men jag är säker på att det kommer, förr eller senare :)

Horizon

Varför "gå tillbaka" till CS, Magnus? Jag har aldrig lämnat det. Går jättebra att kombinera med F4 och OFP när man bara behöver skjuta av sig lite... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Tio saker jag hatar med CS:

.... Nej, men åtminstone en som jag retade mig mycket på och som jag tyvärr upplevde i BF1942 också, är alla dessa omogna fjortisa (fjortis är ett tillstånd, inte en ålder) som ínte klarar av att interagera med en omgivning som består av andra människor. Så fort det inte blir exakt som de vill så skjuter de eller slår på någon. I CS är det tex dessa som TK:ar för att man råkat missa med en flashbang, i BF1942 kastar de tex handgranater på flygplanen bara för att just de inte fick flyga.

Fast visst är CS otroligt roligt att spela i mer organiserade former. Man har sällan varit så upphetsad som när vi spelade klanmatcher och alla satt i ett eller ett par intilliggande rum.

Horizon

Håller med dig Phlerp. CS i LAN är otroligt roligt (och svettigt, man vill ju inte ligga sist på listan när det är polarna man spelar med). :)

Jag kan också få anfall på de små snorungar som utöver diverse hemska språkövningar också ägnar sig åt att FUSKA med OGC och annan skit som finns att hämta på Internet. Vem FAAN är det som sitter och gör fusk till CS!?

Det finns inget som är så irriterande som när en snubbe (oftast en liten skit med pipig röst och social förmåga noll) springer omkring och skjuter folk genom väggar mha sitt OGC-wallhack... :-X

Nä, skitar som dessa förstör ALL spänning och mening med ett onlinespel som CS. De borde hängas upp i fötterna och piskas med kokt bandspagetti...

*kräks*
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Själv har jag bytt ut CS sedan länge just för fusk och fjortisar mot Americas army. När man vill döda på låtsas och har lite tid på sig.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

granQ

jo american army är trevligt.. men inte för min dator.. få bli att lira det om typ 2 år, om jag har tid då.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)